Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anne Marie Henne Pedersen
Hvilke støvbolde vokser på sandet skovvej under nåletræ? (Læst 932 gange) Postet d. 09-08-12 kl. 21:12
Disse kugler vokser tæt sammen i klynger midt på skovvejen.

Ved gennemskæring er hatten gråblå halvfast,senere støver. Stokken bliver rosa. Udvokset ca 5cm i diam.

Hilsen

Anne Marie

Hvilke støvbolde vokser på sandet skovvej under nåletræ? (Disse kugler vokser tæt sammen i klynger midt på skovvejen.
Ved gennemskæring er hatten gråblå halv)
Foto: plp
Klik på billedet for original størrelse (800 x 714)
Besvar | Kommentér

Lise Madsen

Svaraktivitet:

(152)
#1 Svar postet d. 10-08-12 kl. 09:09. Emne: Hvilke støvbolde vokser på sandet skovvej under nåletræ?
Det er ikke en støvbold men en bruskbold, med den rødmen og de mørke pletter er det nok plettet bruskbold.

Lise

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#2 Svar postet d. 10-08-12 kl. 14:09. Emne: Hvilke støvbolde vokser på sandet skovvej under nåletræ?
Udfra billedet her kan det lige så godt være stilket bruskbold.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Anne Marie Henne Pedersen
#3 Kommentar postet d. 10-08-12 kl. 21:11. Emne: Hvilke støvbolde vokser på sandet skovvej under nåletræ?
Nu er jeg da på herrens mark. Hvad skal jeg se efter for sikker id?

I dag er de store helt bløde og luftige. De små stadig hårde.

Nærbillede af de smukke prikker.

Anne Marie

Hvilke støvbolde vokser på sandet skovvej under nåletræ? (Nu er jeg da på herrens mark. Hvad skal jeg se efter for sikker id?
I dag er de store helt bløde og)
Foto: Bruskbold
Klik på billedet for original størrelse (800 x 742)
Besvar | Kommentér

Lise Madsen

Svaraktivitet:

(152)
#4 Svar postet d. 11-08-12 kl. 10:37. Emne: Hvilke støvbolde vokser på sandet skovvej under nåletræ?
Mener stadig det er den plettede, stilket skulle vokse sammen med eg, er der det på vokse stedet, ellers skal der spore prøve med for at afgøre det.

Lise

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator