Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Jørgen Grønbjerg
Tyttebær-Bøllesyge (Exobasidium vaccinii) (Læst 721 gange) Postet d. 20-08-12 kl. 22:00
Fra Busbjerg (Favrskov) 19/8-12. På Tyttebær - de "blærede" lyse blade til venstre er vel angrebet af Tyttebær-Bøllesyge (Exobasidium vaccinii), ikke sandt? Fandtes fåtalligt i området.

Mvh Lars Jørgen

Tyttebær-Bøllesyge (Exobasidium vaccinii) (Fra Busbjerg (Favrskov) 19/8-12. På Tyttebær - de "blærede" lyse blade til venstre er vel angrebet a)
Foto: LJG
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Hans Henrik Bruun

Svaraktivitet:

(8)
#1 Svar postet d. 20-08-12 kl. 22:03. Emne: Tyttebær-Bøllesyge (Exobasidium vaccinii)
Hvis du kan bekræfte at de omdanne blade er skeformede, d.v.s. hule oppefra, så er der slet ingen tvivl om identiteten.

vh / Hans Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#2 Kommentar postet d. 20-08-12 kl. 22:08. Emne: Tyttebær-Bøllesyge (Exobasidium vaccinii)
Tak for meget hurtigt, bekræftende svar, Hans-Henrik

Ja, bladene er misdannede og "udhulede" - det var det jeg forsøgte spøgefuldt at betegne som "blærede"

Mvh Lars Jørgen

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#3 Kommentar postet d. 20-08-12 kl. 22:11. Emne: Tyttebær-Bøllesyge (Exobasidium vaccinii)
Jeg har forsøgt at illustrere det på denne optagelse, men det er ikke så nemt at se på 2-D fotos...

/LJ

Tyttebær-Bøllesyge (Exobasidium vaccinii) (Jeg har forsøgt at illustrere det på denne optagelse, men det er ikke så nemt at se på 2-D fotos...
)
Foto: LJG
Klik på billedet for original størrelse (800 x 613)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator