Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Eva Olsen
Varm brun, meget slimet skørhat? (Læst 989 gange) Postet d. 25-08-12 kl. 22:15
Denne er fra Gelballe skoven, nær Kolding i forgårs. Rimelig leret jord, bøgeskov.

Jeg synes ikke jeg kan finde nogen med den farve der vokser under bøg og eg.

Den dufter af noget ubestemmeligt - jeg synes kartofler - det synes min kæreste dog ikke. Smager lidt stærkt. Hatten er yderst slimet

Varm brun, meget slimet skørhat? (Denne er fra Gelballe skoven, nær Kolding i forgårs. Rimelig leret jord, bøgeskov.

Jeg synes ikke)
Eva Olsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1112 x 1136)
Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#1 Kommentar postet d. 25-08-12 kl. 22:16. Emne: Varm brun, meget slimet skørhat?
-

Varm brun, meget slimet skørhat? (-)
Eva Olsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1704 x 1752)
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#2 Svar postet d. 25-08-12 kl. 22:35. Emne: Varm brun, meget slimet skørhat?
Hvis du prøver at skære den over, vil jeg tro den langsom bliver rosa til brunsort og med de fjerne lameller ligner det Sværtende skørhat. Flere bud er velkommen

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lise Madsen

Svaraktivitet:

(152)
#3 Svar postet d. 25-08-12 kl. 22:36. Emne: Varm brun, meget slimet skørhat?
Eva prøv at se om det passer med Sværtende skørhat, den ser ung ud men det kunne godt være den.

Lise

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Louise Widenborg

Svaraktivitet:

(45)
#4 Svar postet d. 25-08-12 kl. 22:59. Emne: Varm brun, meget slimet skørhat?
Eva der var ikke tråde imellem lamellerne vel? - For så kan nødde-skørhat vel også udelukkes, som der står én gang imellem kan vokse i løvskove. Den syntes jeg ellers ligner en del i min bog (Politikens madsvampe i farver) - Men jeg er fulstændig grøn nybegynder, så meget forstand på svampe, det har jeg ikke

- Louise.

Besvar | Kommentér

Ebbe Kristensen

Svaraktivitet:

(347)
#5 Svar postet d. 26-08-12 kl. 12:17. Emne: Varm brun, meget slimet skørhat?
Er helt med på Sværtende S.

Vh. Ebbe

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#6 Kommentar postet d. 26-08-12 kl. 13:54. Emne: Varm brun, meget slimet skørhat?
mange tak for svarene. Jeg kendte ikke det flotte farvespil i brun og rosa der fremkom, når den blev skåret igennem, men flot er det

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator