Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jens Maarbjerg
Galle på Forsythia (Læst 2803 gange) Postet d. 11-03-07 kl. 14:00
Under beskæring af en stor forsythiabusk, stødte jeg på nogle kugleformede brune galler, 1-4 cm i diameter, nogle rækkestillede på tynde sideskud. Der var små, hvide æg inde i nogle af dem. Kan nogen -uden foto- komme med et bud på, hvad det er?

Kommentér

Margaretha Liebmann
#1 postet d. 11-03-07 kl. 15:06. Emne: Galle på Forsythia
Er det sådanne som denne du mener?

Galle på Forsythia (Er det sådanne som denne du mener?)
Foto: Margaretha Liebmann
Kommentér

Jens Maarbjerg
#2 postet d. 11-03-07 kl. 17:28. Emne: Galle på Forsythia
Det ligner din. Jeg tror, jeg har fundet ud af, hvad det er. I "Den grønne bog" nævnes en sygdom, der hedder knippebakteriose, der optræder, når busken er blevet for tæt. (Det var jo også derfor, jeg var ude med saksen.

Kommentér

Margaretha Liebmann
#3 postet d. 11-03-07 kl. 17:33. Emne: Galle på Forsythia
Mine kommer selvom busken(e) ikke er særlig tætte. Stiklinger viderefør "sygdommen", men det skal nok passe at det er en eller anden bakteriose. Skal vi enes om at vi er blevet lidt klogere nu?

Kommentér

Jens Maarbjerg
#4 postet d. 11-03-07 kl. 17:52. Emne: Galle på Forsythia
ja. Vh Jens

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator