Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
14. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
En mere af de alvorlige, der nok ikke ..... ?? (Læst 540 gange) Postet d. 26-09-12 kl. 20:04
Det er vel en Parasolhat

-og der skal nok mere til, ikke ??

-et billede mere

Øksedal, overdrevet

En mere af de alvorlige, der nok ikke ..... ?? (Det er vel en Parasolhat
-og der skal nok mere til, ikke ??
-et billede mere
:-)
Øksedal, overdr)
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1013 x 914)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#1 Kommentar postet d. 26-09-12 kl. 20:05. Emne: En mere af de alvorlige, der nok ikke ..... ??
-2

En mere af de alvorlige, der nok ikke ..... ?? (-2)
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (778 x 721)
Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#2 Kommentar postet d. 27-09-12 kl. 23:24. Emne: En mere af de alvorlige, der nok ikke ..... ??
Hej Per

I gamle dage ville jeg have set den som Stor parasolhat og plukket den og stegt den. I dag ville jeg stadig plukke og stege den, men ville ikke vide, hvad jeg skulle kalde den

Det er ikke længere så enkelt, det har du ret i. Men heldigvis har svampene ikke forandret sig. Det er kun navnene

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#3 Kommentar postet d. 27-09-12 kl. 23:26. Emne: En mere af de alvorlige, der nok ikke ..... ??
Tak Anni -vi kalder den Parasolhat

-flot svamp, men....pyt

-en flot svamp -

og that´s that

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#4 Kommentar postet d. 28-10-12 kl. 11:54. Emne: En mere af de alvorlige, der nok ikke ..... ??
men det kniber med accepten...

-der skal flages.....

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#5 Kommentar postet d. 28-10-12 kl. 14:34. Emne: En mere af de alvorlige, der nok ikke ..... ??
Det er en art i gruppen omkring Stor Kæmpeparasolhat (Macrolepiota procera), en art der "i gamle dage" hed Stor Parasolhat. Det er dog ikke sikkert at det præcist er den art. For at vide om det er den ægte var er det nødvendigt at vide om kødet rødmede eller ej, personligt er jeg betænkelig over at der kun er den store skælflage i midten, og ikke mindre skæl udefter.

v.h. Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator