Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
9. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Naturgastronomi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Evald Hansen
Syltning af de store hvide mælkehatte (Læst 1361 gange) Postet d. 02-10-12 kl. 09:13
Der er rigtigt mange af de store hvide mælkehatte, bl.a. Hvidfiltet Mælkehat og Peber-Mælkehat i skovene i øjeblikket.

Vi har ikke tradition for at spise dem herhjemme, men i Finland, Rusland og dele af Østeuropa er der tradition for at anvende dem:

Man lægger dem i en eddike-salt-sukkerlage 2-3 uger, hvilket skulle tage den skarpe smag, og hvorved de skulle få en konsistens som syltede champignoner.

Man kan sikkert søge på Nettet, men jeg har det ikke så godt med finsk, russisk og polsk .

Kan nogen levere en god opskrift på en sådan lage samt gerne beskrivelse af fremgangsmåde på dansk, engelsk - eller til nøds tysk?

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#1 Kommentar postet d. 07-10-12 kl. 10:44. Emne: Syltning af de store hvide mælkehatte
Er der virkelig ikke nogen, der kan levere en god opskrift?

Besvar | Kommentér

Sofus Ryge Petersen
#2 Kommentar postet d. 07-10-12 kl. 16:39. Emne: Syltning af de store hvide mælkehatte
Der er en del at finde på nette hvis du søger på "pickled milk cap", "pickled mushrooms" og lignende. Jeg har ikke selv erfaringer på området.

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#3 Kommentar postet d. 16-10-12 kl. 17:26. Emne: Syltning af de store hvide mælkehatte
Jeg kan ikke finde noget brugbart på dansk, engelsk eller tysk.

Jeg efterlyser en god opskrift på syltning af de store hvide mælkehatte, en opskrift der forståelig og rimeligt let at gå til.

Er der slet ingen, der kan hjælpe?

Besvar | Kommentér

Ivan Jensen

Svaraktivitet:

(1)
#4 Svar postet d. 13-12-12 kl. 19:52. Emne: Syltning af de store hvide mælkehatte
Google chrome er en vældig god browser til det med oversættelser.

Fandt en her.

- se linket HER

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator