Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lull Jayden
Hvilken svamp er dette? (Læst 562 gange) Postet d. 04-10-12 kl. 07:05
Hejsa. Jeg er ny herinde, så håber mit spørgsmål ligger det rigtige sted ;)

Jeg er lige flyttet i hus og her har jeg en have som er meget ( skov agtig ) Altså sådan med meget mos i bunden osv. Her har jeg så opdaget nogle svampe som vokser op af jorden lige bag ved min køkkenhave. Det skal lige siges at jeg har rigtig meget gran i haven. Jeg går ud fra den lige et kommet frem, da den stadig er meget lille?

Er der nogen som kan fortælle mig hvilken svamp det er og om den kan spises?

Hvilken svamp er dette? (Hejsa. Jeg er ny herinde, så håber mit spørgsmål ligger det rigtige sted ;)

Jeg er lige flyttet i)
Lull Jayden har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Louise Widenborg
#1 Kommentar postet d. 04-10-12 kl. 08:57. Emne: Hvilken svamp er dette?
Hej Lull. Velkommen til

Du er bestemt i den rette kategori.

For at de bestemme de fleste svampe, skal man kunne se undersiden af svampen også (lamellerne) og også gerne stokken.

Samt evt angivet. lugt, smag, træer som evt. vokser tæt på fundstedet (Kan se du har skrevet, at der er gran i haven, er det, det som der er tættest på svampene?)

Jeg syntes dine svampe ser udvoksede ud. Svampes hatdiameter kan være alt i mellem et par få mm til over 25 cm, alt efter hvilke svampe, som der er tale om

Mvh. Louise.

Besvar | Kommentér

Lull Jayden
#2 Kommentar postet d. 04-10-12 kl. 09:29. Emne: Hvilken svamp er dette?
Her er lige et andet billede. Gran er de træer som er tættest på

Hvilken svamp er dette? (Her er lige et andet billede. Gran er de træer som er tættest på :))
Besvar | Kommentér

Lull Jayden
#3 Kommentar postet d. 04-10-12 kl. 09:34. Emne: Hvilken svamp er dette?
Sådan står de fleste, altså med afstand fra hinanden

Hvilken svamp er dette? (Sådan står de fleste, altså med afstand fra hinanden :))
Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#4 Kommentar postet d. 04-10-12 kl. 09:54. Emne: Hvilken svamp er dette?
De ser da ret karakteristiske ud, men har intet bud. Velkommen til Lull, prøv om du kan sætte dine billeder til 770 i bredden så vi får et lidt større billede.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Lull Jayden
#5 Kommentar postet d. 04-10-12 kl. 12:49. Emne: Hvilken svamp er dette?
lidt flere blilleder, kan ikke rigtig finde us af at sætte større billeder ind, så skriver den bare at billeder er for stort

Hvilken svamp er dette? (lidt flere blilleder, kan ikke rigtig finde us af at sætte større billeder ind, så skriver den bare )
Besvar | Kommentér

Lull Jayden
#6 Kommentar postet d. 04-10-12 kl. 12:51. Emne: Hvilken svamp er dette?
1

Hvilken svamp er dette? (1)
Besvar | Kommentér

Lull Jayden
#7 Kommentar postet d. 04-10-12 kl. 12:55. Emne: Hvilken svamp er dette?
Så fandt jeg vidst ud af at gøre dem større

Hvilken svamp er dette? (Så fandt jeg vidst ud af at gøre dem større :))
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator