Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lene Ørskov
Kjove ved Lemvig (Læst 630 gange) Postet d. 07-10-12 kl. 17:12
Lyder det sandsynligt, at jeg har set sådan en, lidt uden for Lemvig her i eftermiddags?

Vi var ude og køre søndagstur, og var på vej fra Lemvig mod Gjellerodde. Ca. udenfor museet for religiøs kunst, blev jeg opmærksom på en mørk fugl, der jagtede en måge ude over vandet. Den mørke havde ca. samme størrelse som mågen, og en "rombeformet" hale, som muligvis havde en lysere bræmme lidt inden for kanten. Jeg havde desværre hveken kikkert eller kamera med mig, og vi holdt heller ikke stille.

Da vi kom samme vej tilbage en times tid senere, var den der tilsyneladende ikke.

Besvar | Kommentér

Carsten Fynbo Larsen

Svaraktivitet:

(923)
#1 Svar postet d. 07-10-12 kl. 17:29. Emne: Kjove ved Lemvig

Beskrivelsen og adfærden passer fint til en kjove.

Nu er der flere kjovearter, og flere mågearter, de kan forfølge, så den størrelsesangivelse, du har angivet, er jo lidt "fleksibel", men umiddeltbart vil almindelig kjove være det mest sansynlige.

Mvh

Carsten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lene Ørskov
#2 Kommentar postet d. 07-10-12 kl. 22:34. Emne: Kjove ved Lemvig
Jeg ved ikke hvilken måge det var, men det var ikke en af de store. Da vi kom tilbage lå der et par hættemåger tæt ved land, så mit bedste bud er hættemåge.

Besvar | Kommentér

Carsten Fynbo Larsen

Svaraktivitet:

(923)
#3 Svar postet d. 07-10-12 kl. 23:27. Emne: Kjove ved Lemvig

Hættemåge og almindelig kjove er næsten lige store, så det passer godt med, at du har set en alm. kjove.

Mvh

Carsten

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator