Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

8. oktober 2012

Fuglekasser

For en 6/7 aar siden lavede jeg 7 fuglekasser til musvitter. De blev lavet efter maal jeg fandt paa nettet, og haengt op efter forskrifterne for den type. til min store glaede kom der musvitter i dem alle.

Efterhaanden begyndte skonspurvene at flytte ind og bygge ovenpaa musvittens rede, kasserne bliver renset hvert efteraar.

Efterhaanden har skovspurvene overtaget alle kasserne og har fortraengt musvitterne. For at tilfredsstille skovspurvene, har jeg lavet en lang kasse med 5 rum, nu haaber jeg at skovspurvene vil flytte ind i den, efter sigende kan de godt lide selskab, modsat musvitten. Der er endnu ikke flyttet skovspurve ind i 5rums kassen.

Er der nogen som har et raad om hvordan musvitterne kan faa deres kasser tilbage, saa musvitterne og jeg kan blive glade igen. jeg har ikke noget imod skovspurve.

Venlig hilsen

Kurt

De senest indberettede arter i Naturbasen: