Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

9. oktober 2012

hvilke typer svampe? kantareller?

Hej :-)

Jeg er ny i det her forum og kunne godt bruge noget hjælp til at typebestemme to svampetyper jeg har fundet i Marselisborgskov ved Aarhus idag.

Den første art ligner en tragtkantarel, men er ikke så grå under hovedet som de tragtkantareller jeg har fundet i Sverige. Stokker gullig, hul og oval i formen. Hovedet er brunlig.

den anden aner jeg ikke hvad er. Den har hul stok og brun/grålig farve overalt. hovedet dykker ned, som en tragtkantarel, dog uden navlehullet i midten. lammellerne forgrener sin ikke, men er enkeltvis, der er ikke så mange lameller som f.eks. champignon og den lugter ikke markant.

jeg har prøvet at uploade billederne af dem, men kan ikke finde ud af at formindske deres størrelse, så filen er for stor. Men jeg sender gerne en mail med billederne, hvis noget vil have det :-)

Håber I kan hjælpe ;-)

Venlig hilsen

Anne

De senest indberettede arter i Naturbasen: