Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peter Lindboe
Stor og lille kobbersneppe? (Læst 803 gange) Postet d. 11-10-12 kl. 00:14
Taget i dag ved Ølsemagle revle (nær Køge).

Stor og lille kobbersneppe? (Taget i dag ved Ølsemagle revle (nær Køge).)
Peter Lindboe har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (960 x 720)
Besvar | Kommentér

Carsten Fynbo Larsen

Svaraktivitet:

(923)
#1 Svar postet d. 11-10-12 kl. 00:23. Emne: Stor og lille kobbersneppe?

Jeg mener, du har ret, for alene de lange næb afgør næsten spørgsmålet om kobbersnepper, og så er det da bemærkelsesværdigt, at du har fået de to arter på samme foto, så man tydeligt kan se forskellen.

Mvh

Carsten

Besvar | Kommentér

Palle Jensen

Svaraktivitet:

(2017)
#2 Svar postet d. 11-10-12 kl. 07:22. Emne: Stor og lille kobbersneppe?
Begge to klart lille kobbersneppe, det er en han og en hun , deraf størrelsesforskellen.

Hilsen Palle

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2520)
#3 Svar postet d. 11-10-12 kl. 10:03. Emne: Stor og lille kobbersneppe?
En forholdsvis overkommelig måde, at bekræfte arten Lille Kobbersneppe på er her, at betragte halen og tertiærerne ud mod vingespidsen - de er henholdsvis båndede og savtakkede.

vh/Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Richard Burzynski

Svaraktivitet:

(170)
#4 Svar postet d. 11-10-12 kl. 11:54. Emne: Stor og lille kobbersneppe?
Ja - to SMÅ KOBBERSNEPPER - den båndede,stribede hale er det bedste kendetegn ( halen er sort/hvid hos Stor k. ). Også det svagt opadkurvede næb er karakteristisk for Lille K.

mvh. / Richard

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Carsten Fynbo Larsen

Svaraktivitet:

(923)
#5 Svar postet d. 11-10-12 kl. 21:28. Emne: Stor og lille kobbersneppe?

Da jeg i den sene natterime så fotoet, var jeg overbevist om, at det er lille og stor kobbersneppe p.g.a. at den nærmeste fugl er mindre, har kortere næb, kortere hals og tilsyneladende mere opadbøjet næb end den fjerneste.

Nu har jeg læst de øvrige svar, og så har "kikket i bøgerne" med det resultat, at jeg nok må indrømme, at det er to små kobbersnepper primært fordi jeg ikke "kan finde" den sorte hale på den fjerneste.

Mvh

Carsten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Peter Lindboe
#6 Kommentar postet d. 12-10-12 kl. 01:56. Emne: Stor og lille kobbersneppe?
Tak for svar. Lidt overrasket over at det ikke var en stor en. Måske fordi min fuglebog, ''Nordens fugle'' ikke nævner en kønsforskel, og når jeg søger på billeder af den store, kan dens næb også være svagt opadbuet, som på min fugl. Men jeg kan godt se at halen er tværstribet.

Forresten, er der nogen der vil forklare mig hvad ''tertiærene'' er? Min fuglebog bruger ikke dette ord, og jeg kan ikke finde noget sted via Google der definerer ordet.

Peter

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator