Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Katja Christensen
Hvilken svamp? (Læst 503 gange) Postet d. 15-10-12 kl. 12:18
jeg fandt nogle stykker af denne lille svamp, Men jeg har let forgæves efter den, i mine svampebøger. Så hvis der er nogen, der har et bud på hvilken familie den tilhører, vil det glæde mig .

Svampen var ca. 6cm høj og stokken var 6 mm bred.

Hatten var 4 cm bred og meget slimet.

Svampene voksede midt i et stort (gul-)hindbærkrat ca. 5-10m fra de narmeste træer (som jeg desværre ikke fik setefter hvad var, bortset fra pil og vild kirsebær)

Fundet igår, ved Græsted(nordsjælland).

Hvilken svamp? (jeg fandt nogle stykker af denne lille svamp, Men jeg har let forgæves efter den, i mine svampebøger)
Katja Christensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1272 x 723)
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3530)
#1 Svar postet d. 15-10-12 kl. 12:49. Emne: Hvilken svamp?
Hej Katja

Fint med en sporefældning, brunt til næsten sort der er en af kendetegnende ved Bredbladfamilien. Der er flere lignende, men jeg vil mene det er Blågrøn bredblad, hvor jeg syntes at kunne se, at lamelæggene er af samme farve som lamellerne på dit foto.

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(1832)
#2 Svar postet d. 15-10-12 kl. 16:58. Emne: Hvilken svamp?
enig med Jette, typisk biotop

mvh., Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator