Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Carina Jacobsen
Er dette en grøn fluesvamp??? (Læst 1384 gange) Postet d. 20-10-12 kl. 20:42
Jeg har i eftermiddag fundet en masse svampe i min have. Jeg har et stort blodbøgetræ meget tæt på. De blev fundet ved roden af en hortensia. Og der var omkring 20 stk.

Nu er der en fra en havegruppe på Facebook der mener at det er grøn fluesvamp. Jeg blev selvfølgelig bekymret, da jeg har små børn og en hund.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe!!??

Er dette en grøn fluesvamp??? (Jeg har i eftermiddag fundet en masse svampe i min have. Jeg har et stort blodbøgetræ meget tæt på. )
Foto: Er det en grøn fluesvamp??
Klik på billedet for original størrelse (1094 x 1094)
Besvar | Kommentér

Carina Jacobsen
#1 Kommentar postet d. 20-10-12 kl. 20:53. Emne: Er dette en grøn fluesvamp???
Her er et billede mere

Er dette en grøn fluesvamp??? (Her er et billede mere)
Foto: Fluesvamp?
Klik på billedet for original størrelse (885 x 590)
Besvar | Kommentér

Carina Jacobsen
#2 Kommentar postet d. 20-10-12 kl. 20:57. Emne: Er dette en grøn fluesvamp???
Og endnu et billede

Er dette en grøn fluesvamp??? (Og endnu et billede)
Foto: Fluesvamp?
Klik på billedet for original størrelse (913 x 608)
Besvar | Kommentér

Louise Widenborg
#3 Kommentar postet d. 20-10-12 kl. 21:09. Emne: Er dette en grøn fluesvamp???
Hej Carina.

Nej det er ikke en fluesvamp, men en honning svamp De er ganske ufarlige og findes i stort antal overalt ligenu. Jeg har dem selv i græsplænen

Jeg vil lade en anden afgøre, hvilken honningsvamp, som der er tale om, men du skal slet ikke være bekymret.

Hvis man spiser den i store mængder, uden den er kogt, kan man få lidt ubehag, men der sker INTET ved at man rør den, slikker på den, eller tager en bid af den

Desuden skal der også meget til før grøn-fluesvamp er farlig. Man skal ikke spise den, men der sker heller intet ved at røre den, eller slikke på den. Man kan endda smage på den og spytte ud igen, uden at der sker noget ved det.

Jeg vedhæfter lige et billede af en grøn fluesvamp, så du kan se hvordan sådan én ser ud

Mvh. Louise.

Er dette en grøn fluesvamp??? (Hej Carina.

Nej det er ikke en fluesvamp, men en honning svamp :) De er ganske ufarlige og findes)
Foto: Louise Widenborg
Besvar | Kommentér

Carina Jacobsen
#4 Kommentar postet d. 20-10-12 kl. 22:57. Emne: Er dette en grøn fluesvamp???
Tusind tak Louise!

Du drømmer ikke om hvor nervøs jeg blev, da en bekendt mente det var en fluesvamp!

Jeg havde ellers kigget i begge mine svampebøger og fandt ikke noget der lignede. Men dejligt at de ikke er farlige, for vi har rigtig mange af dem.

Jamen så kan mine små piger godt kigge på dem uden jeg bliver hysterisk

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator