Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Dorthe Otte
Gårsdagens rørhattehøst (Læst 489 gange) Postet d. 21-10-12 kl. 13:34
Hej

I går gik jeg en tur på Bøtø mellem diget og skoven og fandt disse flotte Rørhatte.

Der er lidt forskellige, men hvilke er vi i tvivl om.

De 2 store smagte meget som Karl Johan.

Én af de mindre blånede når man skar i den, den smager meget nøddeagtig.

Jeg syntes det svært at fastslå den præcise art, da de alle kan se ud på flere måder. Det læser man i hvert fald.

Det kunne være godt om én herinde kunne fastsætte hvilke Rørhatte der er på billederne.

På forhånd tak

Mvh.

Dorthe O.

Gårsdagens rørhattehøst (Hej

I går gik jeg en tur på Bøtø mellem diget og skoven og fandt disse flotte Rørhatte.
Der er l)
Dorthe Otte har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Dorthe Otte
#1 Kommentar postet d. 21-10-12 kl. 13:35. Emne: Gårsdagens rørhattehøst
Her kommer lige et billede mere af de 2 store

Gårsdagens rørhattehøst (Her kommer lige et billede mere af de 2 store ;-))
Dorthe Otte har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#2 Kommentar postet d. 21-10-12 kl. 16:52. Emne: Gårsdagens rørhattehøst
Hej Dorthe. Med den brune stok og den let fedtede hat er jeg temmelig sikker på at det er brunstokket rørhat.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#3 Svar postet d. 21-10-12 kl. 17:09. Emne: Gårsdagens rørhattehøst
Hej Dorthe

Velkommen til F&N!.

Kvaliteten af dine fotos er desværre ikke så god at det er rigtigt til at se hvilke rørhatte det drejer sig om, men din beskrivelse af at en af dem blånede kunne tyde på Brunstokket Rærhat, På de to store er det afgørende kendetegn (om stokken har et fint net, eller ikke) ikke til at se, men umiddelbart synes jeg mest de ligner Spiselig Rørhat.

Et råd: Jeg ved ikke om du har mulighed for at komme tættere på motivet når du fotograferer, men gør det udenfor (helst i overskyet vejr). På dit foto er der "falsk" lys fra vinduet(?) og tilsyneladende kunstigt lys fra loftsbelysningen, hvilket ikke gør det lettere

Vi ser frem til at du lægger flere svampe (og andet) ind på F&N.

med venlig hilsen

Torbjørn (artskoordinator)

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator