Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Dorte Jordand
Hvilken busk ca. 2-2½ meter høj - med frøkapsler (Læst 1789 gange) Postet d. 24-10-12 kl. 19:38
Jeg fandt en busk idag med flotte frøstande, men da jeg ikke aner spor om træer og buske så ved jeg ikke engang hvor jeg skal lede efter den

Hvilken busk ca. 2-2½ meter høj - med frøkapsler (Jeg fandt en busk idag med flotte frøstande, men da jeg ikke aner spor om træer og buske så ved jeg )
Foto: Dorte Jordand
Besvar | Kommentér

Dorte Jordand
#1 postet d. 24-10-12 kl. 19:39. Emne: Hvilken busk ca. 2-2½ meter høj - med frøkapsler
bladene

Hvilken busk ca. 2-2½ meter høj - med frøkapsler (bladene)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Dorte Jordand
#2 Kommentar postet d. 24-10-12 kl. 19:40. Emne: Hvilken busk ca. 2-2½ meter høj - med frøkapsler
frø og blade

Hvilken busk ca. 2-2½ meter høj - med frøkapsler (frø og blade)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Jørgen Christiansen

Svaraktivitet:

(889)
#3 Svar postet d. 24-10-12 kl. 19:48. Emne: Hvilken busk ca. 2-2½ meter høj - med frøkapsler
Hej

Planten er en Blærespirea slægten hedder Physocarpus.

Bliver af og til plantet i læbeplantninger

Der er flere arter, jeg kan ikke sige hvilken

Mvh Jørgen

Besvar | Kommentér

Dorte Jordand
#4 Kommentar postet d. 24-10-12 kl. 19:51. Emne: Hvilken busk ca. 2-2½ meter høj - med frøkapsler
tak ska du ha - jeg venter lige og ser om der er en der ved lidt mere

Besvar | Kommentér

Eva Olsen

Svaraktivitet:

(1048)
#5 Svar postet d. 24-10-12 kl. 20:04. Emne: Hvilken busk ca. 2-2½ meter høj - med frøkapsler
DEn der dyrkes i hegn er Blærespiræa - Physocarpus opulifolius og jeg mener at den på billedet er Physocarpus opulifolius

Besvar | Kommentér

Dorte Jordand
#6 Kommentar postet d. 24-10-12 kl. 20:08. Emne: Hvilken busk ca. 2-2½ meter høj - med frøkapsler
den er fundet i et grøn område med rigtig mange forskelleige træer og buske

Besvar | Kommentér

John Holst

Svaraktivitet:

(293)
#7 Svar postet d. 24-10-12 kl. 21:18. Emne: Hvilken busk ca. 2-2½ meter høj - med frøkapsler
Hej Dorte

Hvis grønt område er plejet natur, så skal vedplanten ikke obses. Hvis den derimod er selvsået uden for plejede arealer, skal den obses.

Hilsen

John

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Dorte Jordand
#8 Kommentar postet d. 24-10-12 kl. 21:39. Emne: Hvilken busk ca. 2-2½ meter høj - med frøkapsler
så skal den nok ikke obses - detræer der er i området står lidt for lige til at være tilfældigt sat - tak skal I have

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator