Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
14. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Maj-Britt Helge Larsen
Hvor finder jeg tragt-kantareller? (Læst 5117 gange) Postet d. 29-10-12 kl. 17:17
Jeg har ledt en del efter tragt-kantareller, men kan ikke finde nogle! De er jo også svære at se - siges der!

Er der nogle indikationer på at de kan være bestemte steder?

Tænker på f.eks. nordvendt skråning, under tæt skov, ved bestemte mos-typer, eller hvad ved jeg!!!

Jeg vil jo gerne have andet end Karl Johan på min svampe-menu

Besvar | Kommentér

Hanne Bertelsen
#1 Kommentar postet d. 29-10-12 kl. 20:32. Emne: Hvor finder jeg tragt-kantareller?
Du kan finde Tragtkantareller i løv og nåleskov ofte hvor der ligger kvas og gamle grene.

Besvar | Kommentér

Hanne Bertelsen
#2 Kommentar postet d. 29-10-12 kl. 20:37. Emne: Hvor finder jeg tragt-kantareller?
- se linket HER

Besvar | Kommentér

Louise Widenborg
#3 Kommentar postet d. 29-10-12 kl. 20:41. Emne: Hvor finder jeg tragt-kantareller?
Jeg/vi fandt en masse igår i småt bøgekræt i bøgeskov.

Jeg syntes selv, at de er nemme at få øje på, mens andre vader lige forbi dem

Mvh. Louise.

Besvar | Kommentér

Hanne Bertelsen
#4 Kommentar postet d. 29-10-12 kl. 20:46. Emne: Hvor finder jeg tragt-kantareller?
Velkommen til Fugle og Natur.

Jeg kan anbefale dig at søge i felthåndbogen som jeg linkede til.

Hilsen Hanne.

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#5 Kommentar postet d. 29-10-12 kl. 20:48. Emne: Hvor finder jeg tragt-kantareller?
Hej Maj-britt

De kan godt være svære at finde nu hvor bladene er faldet, men finder man først de første går det lidt lettere, da de tit findes i stort antal inden for et begrænset område.

Er det en bestemt person du hentyder til Louise

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Louise Widenborg
#6 Kommentar postet d. 29-10-12 kl. 21:01. Emne: Hvor finder jeg tragt-kantareller?
Nej da, slet ikke Thomas, hvordan får du mon den tanke? ;)

Besvar | Kommentér

Maj-Britt Helge Larsen
#7 Kommentar postet d. 29-10-12 kl. 22:29. Emne: Hvor finder jeg tragt-kantareller?
Tak Hanne og Louise

Har kigget i Felthåndbogen og prøver at kigge der hvor der er kvas og fugtigt.... Kvas er der overalt i ''min'' skov, men der er meget forskel på hvor fugtigt der er, så det hjælper måske lidt

''Min'' skov er Harrested Skov og der er heldigvis registreret en observation af tragt kantareller d. 14./10. i år, og så er der vel håb om at jeg kan finde dem Jeg kender i hvert fald skoven som min egen bukselomme, da jeg i over 20 år jævnligt har gået tur der, med børn og hunde.

Og Thomas, når jeg ser billeder af tragt kantarellerne, synes jeg de ser ud til at være ret svære at skelne fra bladende! Så jeg forstår godt hvis ''nogen'' har svært ved at se dem... Hvis jeg nu bare kigger lige ned i jorden, tror du så ikke jeg finder dem, når jeg står midt i dem?

Det kommer godt nok til at tage noget tid at gennemgå skoven på den måde, men så får hundene da tid til at grave efter mus og spise græs ;-D hvis ikke de ender med at blive trætte af mit svampe-projekt!!!

Vh Maj-Britt

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#8 Kommentar postet d. 29-10-12 kl. 22:33. Emne: Hvor finder jeg tragt-kantareller?
Jeg har aldrig fundet dem på fugtig bund. Men oftes under bøg og tit ved gamle stubbe. Men alt er muligt. - se linket HER

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Maj-Britt Helge Larsen
#9 Kommentar postet d. 30-10-12 kl. 16:07. Emne: Hvor finder jeg tragt-kantareller?
Hmmm..... fandt heller ikke nogle i dag! Ledte kun på fugtige steder med masser af kvas. Tror bare jeg skal lede over det hele. Synes jo der skal være nogle i min skov også Prøver igen i morgen....

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator