Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

kai nissen
Hvilken sandløber (Læst 939 gange) Postet d. 01-11-12 kl. 10:01
Da jeg skulle indtaste observation af sandløbere fotograferet ved Grenå strand i går opdagede jeg at der er flere forskellige sandløbere hvilken type er de her

Vh Kai

Hvilken sandløber (Da jeg skulle indtaste observation af sandløbere fotograferet ved Grenå strand i går opdagede jeg at)
kai nissen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (700 x 525)
Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(3679)
#1 Svar postet d. 01-11-12 kl. 10:04. Emne: Hvilken sandløber
Det er ganske almindelige Sandløbere

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Lars Bendixen

Svaraktivitet:

(241)
#2 Svar postet d. 01-11-12 kl. 10:09. Emne: Hvilken sandløber
Enig i sandløber.

Vh Lars

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

kai nissen
#3 Kommentar postet d. 01-11-12 kl. 10:27. Emne: Hvilken sandløber
Hej Frank og Lars

Tak for svarene

Vh Kai

Besvar | Kommentér

Niels Aagaard

Svaraktivitet:

(1090)
#4 Svar postet d. 01-11-12 kl. 10:40. Emne: Hvilken sandløber
Nej, hvor sødt. Når man forsøger at taste Sandløber ind i F&Ns database, får man en lang række muligheder præsenteret, Liden Sandløber, Grågul Sandløber, osv., vel en 15 stykker.

Ydmygt blandt disse fine navne står en art, der blot er kaldt Sandløber, og det er den du skal bruge til din fugleiagttagelse. De andre er nemlig noget andet (biller gætter jeg på).

Hvem F...., der så har fundet på, at udstyre alskens "kryb" med danske navne, må guderne vide . Men det er jo en separat diskussion .

De mange navne at vælge mellem er styrken og svagheden ved F&Ns mangesidede indsamling. Man kan hurtigt finde sin art, hvis man præcist kender navnet. Og kan hurtigt blive forvirret, hvis man er lidt usikker på navnet. Måske skulle man forebygge ved at sætte et gruppenavn efter hvert artsnavn; men jeg tror problemet er for lille til at kræve den meget store indsats, dette ville kræve.

De allerfleste af denne slags mulige fejlindtastninger vil nok blive fanget i kvalitetskontrollen.

Tillykke for resten med observationen og det fine billede. Sandløber (fugle!) er en herlig art.

kh niels

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

kai nissen
#5 Kommentar postet d. 01-11-12 kl. 12:58. Emne: Hvilken sandløber
Hej Niels

Tak for forklaringen som du sikkert kan se troede jeg naivt et øjeblik at alle sandløberne var fugle.Du har også ret i at problemet er for lille til at gøre så meget ved. Jeg har feks. ikke været ude for det før, så der er nok ikke så mange arter der har så mange muligheder.

Hilsen Kai

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator