Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Klaus Andersen
Hvilken vandplante? (Læst 592 gange) Postet d. 01-11-12 kl. 11:27
Hej

Hvilken vandplante er dette? Den voksede under vandoverfladen. Fundet nord for Mogenstrup, Sjælland.

Jeg har overvejet, om det kunne være Langbladet Ranunkel, som jeg fandt i rørsumpen.

Vh

Klaus

Hvilken vandplante? (Hej

Hvilken vandplante er dette? Den voksede under vandoverfladen. Fundet nord for Mogenstrup, Sj)
Klaus Andersen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (960 x 720)
Besvar | Kommentér

Hans Øllgaard

Svaraktivitet:

(13)
#1 Svar postet d. 01-11-12 kl. 15:58. Emne: Hvilken vandplante?
Somme tider skriver jeg og tror, at jeg har svaret, og så har jeg glemt at bekræfte - - på''en igen !

Størrelsesforholdet mangler, men jeg har set de nedre stængelblade på Langbladet Ranunkel netop med den dér tungeform, så jeg tror som du.

Hvis de er "for små" til Langbladet R., har Kær-R. (Nedbøjet R.) også den type grundblade, men de er knap så brede i forhold til længden.

Hilsen, Hans

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(6831)
#2 Svar postet d. 01-11-12 kl. 19:24. Emne: Hvilken vandplante?
Jeg mener også, at det kan være Langbladet R.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Mogens Holmen
#3 Kommentar postet d. 01-11-12 kl. 19:49. Emne: Hvilken vandplante?
Helt enig med de tre herrer. Ser ofte blade som disse, der i klart vand nogle steder kan danne ret imponerende submerse bevoksninger.

Besvar | Kommentér

Klaus Andersen
#4 Kommentar postet d. 02-11-12 kl. 07:26. Emne: Hvilken vandplante?
Kære alle

Mange tak for svar.

Størrelsesforholdet mangler (spanden er dog på 10 l ). Det er dog ikke Kær-R, da bladene er for store. Derudover er bladranden vel også tandet på Kær.

Vh

Klaus

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator