Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Poresvamp med nærmest purpur bagside (Læst 550 gange) Postet d. 03-11-12 kl. 17:07
Hvad kan det mon være?

Set i dag i på fladen af træstub i en ellers ung skov i Køge. Blød og lidt fugtig at røre ved. Stod sammen med noget, som jeg mener kunne være fløjlsfod. Op til ca. 3 cm brede hatte.

Det er en bagside man ser forrest i billedet.

Poresvamp med nærmest purpur bagside (Hvad kan det mon være?
Set i dag i på fladen af træstub i en ellers ung skov i Køge. Blød og lidt f)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#1 Kommentar postet d. 03-11-12 kl. 17:08. Emne: Poresvamp med nærmest purpur bagside
De eventuelle fløjlsfødder

Poresvamp med nærmest purpur bagside (De eventuelle fløjlsfødder)
Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#2 Kommentar postet d. 03-11-12 kl. 19:50. Emne: Poresvamp med nærmest purpur bagside
Purpur-Lædersvamp og ja, en sp.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#3 Kommentar postet d. 03-11-12 kl. 19:55. Emne: Poresvamp med nærmest purpur bagside
Gerner har du ikke en underside af 2 og var den så fedtet som den ser ud til eller havde det regnet ?

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#4 Kommentar postet d. 03-11-12 kl. 22:01. Emne: Poresvamp med nærmest purpur bagside
Hej Thomas,

Jo, jeg har en underside, og ja den var meget fedtet. Det havde ikke regnet umiddelbart inden, jeg så den.

Poresvamp med nærmest purpur bagside (Hej Thomas,
Jo, jeg har en underside, og ja den var meget fedtet. Det havde ikke regnet umiddelbart)
Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#5 Svar postet d. 04-11-12 kl. 08:59. Emne: Poresvamp med nærmest purpur bagside
Den er god nok som fløjsfod sp. Mener at hvis den ikke er fra pil og poppel kan den godkendes som gul fløjsfod hvis den ser normal ud.

Flammulina elastica er som oftes på pil. Skal tjekkes.

Flammulina populicola er som oftes på poppel. Skal tjekkes.

Der er også en rodslående fløjsfod der er sjælden. Skal tjekkes men kendes i første omgang på roden.

Vh. Thomas

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#6 Kommentar postet d. 04-11-12 kl. 16:01. Emne: Poresvamp med nærmest purpur bagside
OK, tak, Thomas

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator