Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Gulskive ? (Læst 736 gange) Postet d. 04-11-12 kl. 08:34
Kan man på dette uskarpe foto se, om det måske er gulskive. Fundet på lille kvist i skovbunden i ung skov med blandede løvtræer, bl. a. eg.

Gulskive ? (Kan man på dette uskarpe foto se, om det måske er gulskive. Fundet på lille kvist i skovbunden i ung)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen

Svaraktivitet:

(615)
#1 Svar postet d. 04-11-12 kl. 08:54. Emne: Gulskive ?
Jo, Almindelig Gulskive vil jeg kalde den.

Besvar | Kommentér

Tom Smidth

Svaraktivitet:

(305)
#2 Svar postet d. 04-11-12 kl. 09:48. Emne: Gulskive ?

Jeg mener dit foto viser en stilkskive. Dem er der mange af og kun mikroskopet kan afgøre hvilken.

Farven (creme og ikke klar gul som gulskiven) samt formen (tydeligere stilket og mere spredt voksende) gør udslaget for mig

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#3 Kommentar postet d. 05-11-12 kl. 10:57. Emne: Gulskive ?
Tak, Tom, jeg var faktisk ikke opmærksom på, at der var noget, der hed stilkskive

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#4 Kommentar postet d. 06-11-12 kl. 15:27. Emne: Gulskive ?
Hej Gerner, jeg holder på almindelig gulskive som har en kort stilk og er almindelig på bøg.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#5 Kommentar postet d. 07-11-12 kl. 11:54. Emne: Gulskive ?
Tak, Thomas - jeg må indrømme, at jeg er lidt forvirret

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#6 Svar postet d. 07-11-12 kl. 13:10. Emne: Gulskive ?
Du må hellere lægge den på svampeatlas for en sikkerheds skyld Gerner Torbjørn

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#7 Kommentar postet d. 25-11-12 kl. 08:44. Emne: Gulskive ?
Min svamp er på atlas. Jeg har tilføjet et billede, hvor svampene er tørre, men det hjælper ikke til en endelig bestemmelse. Det er dog - iflg. Thomas Læssøe nok til at styrke formodningen om, at der er en stilkskive.

Billedet er her.

Gulskive ? (Min svamp er på atlas. Jeg har tilføjet et billede, hvor svampene er tørre, men det hjælper ikke til)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#8 Svar postet d. 25-11-12 kl. 11:29. Emne: Gulskive ?
Tom

Hej Gerner tak for igår, jeg forstår godt Læssøe, især efter at have set sidste billede. Fik du et billede af dem vi så igår.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#9 Kommentar postet d. 25-11-12 kl. 12:19. Emne: Gulskive ?
Hej Thomas, tak i lige måde. Hvis du tænker specielt på gulskiverne fra i går, fik jeg et billede, men det er ikke specielt godt. Læssøe har iøvrigt allerede taget første kig på mine hvide svampe fra forleden dag, og kaldt den "opadbuede" for en slørhat.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator