Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ken Alminde
Bævreskive eller sejskive eller noget helt tredje? (Læst 718 gange) Postet d. 04-11-12 kl. 20:23
Hej

Denne svamp blev fundet under løstsiddende bark på en gammel (brand)skadet bøg. Kragelund Skov nær Vejle i dag d. 4. november.

Eksemplaret var temmelig lille, omkring 1-2 cm på bredeste led. Kan der sættes artsnavn på, eller bliver det til sp?

Mvh. Ken

Bævreskive eller sejskive eller noget helt tredje? (Hej

Denne svamp blev fundet under løstsiddende bark på en gammel (brand)skadet bøg. Kragelund Sko)
Ken Alminde har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ken Alminde
#1 Kommentar postet d. 04-11-12 kl. 20:24. Emne: Bævreskive eller sejskive eller noget helt tredje?
Endnu et nærbillede.

Bævreskive eller sejskive eller noget helt tredje? (Endnu et nærbillede.)
Besvar | Kommentér

Annemette N.Jensen
#2 Kommentar postet d. 04-11-12 kl. 20:29. Emne: Bævreskive eller sejskive eller noget helt tredje?
Hej Ken

Svare dig kan jeg ej,men må dog sige;sikke nogle Flotte fotos!

Hilsen

Annemette

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#3 Svar postet d. 04-11-12 kl. 20:31. Emne: Bævreskive eller sejskive eller noget helt tredje?
Hej Ken

Sikker er jeg ikke men tror dog at det er begyndelsen til Bleg Bævreskive (Neobulgaria pura).

mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ken Alminde
#4 Kommentar postet d. 04-11-12 kl. 20:47. Emne: Bævreskive eller sejskive eller noget helt tredje?
Hej Annemette og Thorbjørn

Tak for de pæne ord Annemette Heldigvis kan man i dag tage ok billeder uden et alt for avanceret og dyrt udstyr, så også fattige skolelærere som mig kan være med...

Og angående din vurdering Torbjørn, så bliver det spændende at følge op på, hvordan den udvikler sig. Det kunne være sjovt, at have billeder der følger udviklingen frem mod et fuldt udviklet eksemplar.

Så håber jeg blot, at jeg får tid til at følge op på det...

jeg takker for hjælpen!

Mvh. Ken

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#5 Svar postet d. 06-11-12 kl. 14:28. Emne: Bævreskive eller sejskive eller noget helt tredje?
Hej Ken. Jeg tror på ung rødlilla sejskive. Følger spændt med i tråden.

Vh. Thomas

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ken Alminde
#6 Kommentar postet d. 11-11-12 kl. 12:37. Emne: Bævreskive eller sejskive eller noget helt tredje?
Hej til jer alle og ikke mindst Thomas

Hermed en foreløbig opfølgning på tråden. Desværre er der ikke sket meget med eksemplaret siden sidst, men derfor skal i ikke snydes for et aktuelt billede fra i dag d. 11. november. Størrelsen uændret.

Jeg vil bestræbe mig på at smutte forbi igen på et senere tidspunkt. Det bør vel på et tidspunkt kunne udvikle sig til noget genkendeligt så sagen kan afgøres..

Mvh. Ken

Bævreskive eller sejskive eller noget helt tredje? (Hej til jer alle og ikke mindst Thomas

Hermed en foreløbig opfølgning på tråden. Desværre er der )
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator