Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anne Marie Henne Pedersen
Hvilken skålformet svamp i potteplante? (Læst 565 gange) Postet d. 05-11-12 kl. 09:33
Under lugning af potteplanter dukkede denne nye svamp op. Mener ikke at have set den før.

Skålen 3,5 cm.Lugter stærkt af svamp og har en ny ved roden, der er meget trevlet.

Nogen der kan id den?

Hilsen

Anne Marie

Hvilken skålformet svamp i potteplante? (Under lugning af potteplanter dukkede denne nye svamp op. Mener ikke at have set den før.
Skålen 3,)
Foto: plp
Besvar | Kommentér

Lise Madsen

Svaraktivitet:

(152)
#1 Svar postet d. 06-11-12 kl. 11:50. Emne: Hvilken skålformet svamp i potteplante?
Anne Marie: Jeg har set på den underlige svamp flere gange, hvis du ikke har smidt den væk eller ladet den tørre ud, skulle du se om det lille frugtlegme ikke vil udvikle sig til en svamp hvis du sætter den i en urtepotte og vander godt.

Det ser ud som om den var ved at danne lameller men så er blevet for tør til at forsætte, jeg tænker på om det kunne være blevet til en netbladhat, men det er kun en tanke og ikke en bestemmelse af den.

vh Lise

Besvar | Kommentér

Anne Marie Henne Pedersen
#2 Kommentar postet d. 06-11-12 kl. 12:45. Emne: Hvilken skålformet svamp i potteplante?
Jeg vil potte den og sætte den i drivhuset, hvor jeg kan holde den fugtig. Potten, den stod i, er lige ''kørt'' til Fyn

Anne Marie

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator