Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Leif H. Sørensen
bredblad??? (Læst 547 gange) Postet d. 09-11-12 kl. 16:25
Lille sag fra Helnæs Made i dag. Vil umiddelbart mene at der må være en bredblad.

Nøglen siger så blegblå bredblad - Stropharia pseudocyanea. Hatten var dog ikke særlig blegblå. Men giver det mening at fortsætte i det spor eller...

mvh

og god weekend

Leif H. Sørensen

bredblad??? (Lille sag fra Helnæs Made i dag. Vil umiddelbart mene at der må være en bredblad. 

Nøglen siger s)
Leif H. Sørensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#1 Kommentar postet d. 09-11-12 kl. 16:30. Emne: bredblad???
Hej Leif, meget enig i at den ligner, den skal lugte af stødt peber.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Leif H. Sørensen
#2 Kommentar postet d. 09-11-12 kl. 17:01. Emne: bredblad???
Hej Thomas.

Har godt stødt på det med peberet, og med lidt god vilje så kan jeg godt fornemme det, men bestemt ikke som at sikke næsen ned i morteren.

prøver lige at spærre dem inde i en lille beholder et stykke tid.. måske det hjælper.

mvh

Leif H. Sørensen

Besvar | Kommentér

Erik Rald

Svaraktivitet:

(1145)
#3 Svar postet d. 10-11-12 kl. 15:36. Emne: bredblad???
Det er meget karakteristisk for Blegblå, modsat Spanskgrøn og delvis Blågrøn, at hele hatten bliver ensfarvet gul.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#4 Svar postet d. 11-11-12 kl. 07:41. Emne: bredblad???
Hej Lief, Erik er den jeg kender der er skrappest til bredblade, så nu er den sikker. Det var iøvrigt Erik der lærte mig om kværnet peber lugten på en tur sidste år. Desværre har jeg ikke set den siden.

Vh. Thomas

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator