Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
6. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Niels Erik Simonsen
Hvilken svovlgul under bøg? (Læst 489 gange) Postet d. 12-11-12 kl. 15:07
12-11-12 Nårup skov. Voksede under yngre bøg, der var flere af samme rundt om bøgetræet. Føltes tør, uden saft, og ingen synderlig duft. Kan den navngives?

Venlig hilsen

Simon

Hvilken svovlgul under bøg? (12-11-12 Nårup skov. Voksede under yngre bøg, der var flere af samme rundt om bøgetræet. Føltes tør,)
Foto: Niels Erik Simonsen
Klik på billedet for original størrelse (680 x 680)
Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(1832)
#1 Svar postet d. 12-11-12 kl. 15:35. Emne: Hvilken svovlgul under bøg?
det kunne være rart at vide, om kræet har en stok - men ud fra de lamelagtige lister tænker man umiddelbart Alm. Kantarel, så har du ikke lige et præcist voksested?

mvh., Henrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Niels Erik Simonsen
#2 Kommentar postet d. 12-11-12 kl. 15:46. Emne: Hvilken svovlgul under bøg?
he he jo kræet har en stok, jeg nåede bare ikke at sende det foto fordi jeg blev forstyrret af en sælger fra TDC, så her er et foto af stokken....

Hvilken svovlgul under bøg? (he he jo kræet har en stok, jeg nåede bare ikke at sende det foto fordi jeg blev forstyrret af en sæ)
Foto: Niels Erik Simonsen
Klik på billedet for original størrelse (680 x 680)
Besvar | Kommentér

Niels Erik Simonsen
#3 Kommentar postet d. 12-11-12 kl. 15:51. Emne: Hvilken svovlgul under bøg?
a propos voksested, ved du, hvor Nårup skov befinder sig? Nå ikke, men den ligger i nærheden af Tommerup på Fyn, eller var det den nøjagtige position du gik efter?

VH Simon

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#4 Kommentar postet d. 12-11-12 kl. 16:17. Emne: Hvilken svovlgul under bøg?
sælgere plejer da at ringe kl. 18.00 ...

spøg til side: nok snarest den nøjagtige position - har dog kun været ganske lidt efter svampe i området ved Nårup Skov (og har ihvertfald aldrig set kantareller)*

mvh., Henrik

*

og min standardbemærkning: de lysåbne områder ved Nårup Skov bør undersøges bedre!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator