Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Poul Evald Hansen
En parasolhat - hvilken? (Læst 526 gange) Postet d. 14-11-12 kl. 10:07
Hatten er 3-4 cm. bred, tiltrykte skæl over i det rødbrune, stok uden ring og med svag ringzone. Lugt neutral til lidt metallisk.

Vestskoven 2. november.

Kan nogen give et bud?

En parasolhat - hvilken? (Hatten er 3-4 cm. bred, tiltrykte skæl over i det rødbrune, stok uden ring og med svag ringzone. Lug)
Poul Evald Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1200 x 1154)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#1 Kommentar postet d. 14-11-12 kl. 11:04. Emne: En parasolhat - hvilken?
Hej Poul Evald

Det er svært at tage stilling til uden at kende sporeform og mål, og helst også om hathuden består af runde eller aflange elementer!

Prøv evt. svampeatlas, jeg ved ikke om Jacob kan klare det uden.

vh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#2 Kommentar postet d. 14-11-12 kl. 11:09. Emne: En parasolhat - hvilken?
Ja, jeg har ikke belæg.

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#3 Svar postet d. 14-11-12 kl. 11:33. Emne: En parasolhat - hvilken?
Hej Torbjørn, der ligger et hav af obser af kastaniebrun parasolhat på atlas, også fra Vestskoven. Seneste 11/11-2012. De bliver godkendt uden nogen form for validering, hvilken art mener du den kan forveksles med ?.

Jeg har selv en del godkendte fund så har selv interesse i svaret.

Vh. Thomas

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#4 Kommentar postet d. 14-11-12 kl. 11:36. Emne: En parasolhat - hvilken?
Det var også Kastaniebrun Parasolhat, jeg hældede mest til. Et hurtigt check i Funga Nordica peger på, at det er en forsvarlig bestemmelse. Så jeg vil indrapportere den som en sådan. Så får vi se.

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#5 Kommentar postet d. 14-11-12 kl. 11:36. Emne: En parasolhat - hvilken?
Det var også Kastaniebrun Parasolhat, jeg hældede mest til. Et hurtigt check i Funga Nordica peger på, at det er en forsvarlig bestemmelse. Så jeg vil indrapportere den som en sådan. Så får vi se.

Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen
#6 Kommentar postet d. 14-11-12 kl. 11:38. Emne: En parasolhat - hvilken?

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#7 Kommentar postet d. 14-11-12 kl. 11:43. Emne: En parasolhat - hvilken?
Umiddelbart synes jeg den er alt for bleg til Kastaniebrun, men fint at du melder den ind PE, huske endelig at gøre det med foto. Der er en gang imellem problemer med automatgodkendelserne - men jeg er også klar over at der ofte bliver fulgt op på utypiske / tvivlsomme rapporteringer af sådanne fund!. Jeg har ikke tid til en seriøs reaktion de næste åar uger Thomas.,da jeg er begravet i andet arbejde - men det kan være problemet løser sig selv på svampeatlas

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#8 Kommentar postet d. 14-11-12 kl. 12:18. Emne: En parasolhat - hvilken?
Hej Torbjørn, jeg gemmer jo ikke belæg på alt hvad jeg lægger ind, uden jeg har mistanke om at det kan give problemer med validering senere. Hvis du ikke vil uddybe er det svært at komme videre, jeg vil dog forsøge at bore lidt i det og vender tilbage her hvis der kommer noget ud af det.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#9 Kommentar postet d. 14-11-12 kl. 12:45. Emne: En parasolhat - hvilken?
Det er ikke et spørgsmål om manglende vilje Thomas - men tid! - læs lige igen hvad jeg skrev

vh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator