Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bjørli Lehrmann
Er dette mon ikke en Rødbrun kødkernesvamp? (Læst 572 gange) Postet d. 17-11-12 kl. 18:25
Den groede på en meget gammel egestamme i Brødeskov i Nordsjælland i dag d. 17. november.

Er dette mon ikke en Rødbrun kødkernesvamp? (Den groede på en meget gammel egestamme i Brødeskov i Nordsjælland i dag d. 17. november.)
Bjørli Lehrmann har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (900 x 675)
Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#1 Kommentar postet d. 17-11-12 kl. 21:05. Emne: Er dette mon ikke en Rødbrun kødkernesvamp?
Hej Bjørli. Det er noget sjældent det er helt sikkert

Har søgt lidt og kan se der også er en Hypocrea minutispora så kan nok ikke klares udfra billede. Måske Torbjørn kan klare den.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Bjørli Lehrmann
#2 Kommentar postet d. 17-11-12 kl. 21:52. Emne: Er dette mon ikke en Rødbrun kødkernesvamp?
Jeg tog lidt af den med hjem, så den kan undersøges nøjere

Hilsen Bjørli

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#3 Kommentar postet d. 18-11-12 kl. 06:46. Emne: Er dette mon ikke en Rødbrun kødkernesvamp?
Jeg har ingen forstand på den gruppe, prøv svampeatlas og tør og gem evt. materialet Torbjørn

Besvar | Kommentér

Bjørli Lehrmann
#4 Kommentar postet d. 18-11-12 kl. 09:12. Emne: Er dette mon ikke en Rødbrun kødkernesvamp?
Jeg kan ikke finde ud af, hvordan man spørger om noget på Svampeatlas.

Men jeg har lige fået et nyt mikroskop, så jeg tror, at jeg vil lege lidt med den selv.

Lad os bare sige Hypocrea sp. ind til videre

Hilsen Bjørli

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#5 Svar postet d. 18-11-12 kl. 09:19. Emne: Er dette mon ikke en Rødbrun kødkernesvamp?
God vind med forsøget. Hvis du alligevel vil forsøge dig på atlas skriver du kødkernesvamp i artfeltet og vælger derefter kødkernesvamp på listen. Du kan også lægge den ind under det navn du mener det er og skrive at det er et bud. Efterfølgende vil en validator se på det.

Vh. Thomas

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bjørli Lehrmann
#6 Kommentar postet d. 18-11-12 kl. 12:06. Emne: Er dette mon ikke en Rødbrun kødkernesvamp?
Hej Thomas

Tusind tak for vejledningen. Den vil jeg helt sikkert benytte mig af, om ikke i dag så i morgen

Hilsen Bjørli

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator