Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jan Pedersen
Vadefugl? (Læst 1089 gange) Postet d. 17-11-12 kl. 22:57
Disse to blev set i Søgård Mose den 11. juli 2012. Er det muligt at identificere dem?

Venlig hilsen

Jan

Vadefugl? (Disse to blev set i Søgård Mose den 11. juli 2012. Er det muligt at identificere dem?

Venlig hils)
Jan Pedersen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1200 x 799)
Besvar | Kommentér

Anton Herrig Liebermann

Svaraktivitet:

(15)
#1 Svar postet d. 17-11-12 kl. 23:23. Emne: Vadefugl?
Jeg vil kalde det brushøns. Pga. De lange orange ben, og den kedelige brunlige farve på ryggen!

Anton

Besvar | Kommentér

Carsten Fynbo Larsen

Svaraktivitet:

(923)
#2 Svar postet d. 18-11-12 kl. 00:25. Emne: Vadefugl?

Jeg mener også det er brushøns p.g.a. fuglenes generelle udseende, og fordi man i hvert fald på fuglen til venstre kan se den skællede overside.

Mvh

Carsten

Besvar | Kommentér

Sebastian Klein

Svaraktivitet:

(139)
#3 Svar postet d. 18-11-12 kl. 09:51. Emne: Vadefugl?
De ser ganske rigtigt spættede ud på oversiden, men det synes ikke helt at passe på brushøns. Ansigtstegninger, benfarve og generel farvefordeling passer imidlertid bedre på Tinksmed.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2520)
#4 Svar postet d. 18-11-12 kl. 10:05. Emne: Vadefugl?
Ved stor forstørrelse kan man se en kraftig lys øjenbrynsstribe på fuglen til højre; Tinksmed må være rigtigt.

vh/Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jan Pedersen
#5 Kommentar postet d. 18-11-12 kl. 17:10. Emne: Vadefugl?
Mange tak for hjælpen

Venlig hilsen

Jan

Besvar | Kommentér

Niels Aagaard

Svaraktivitet:

(1090)
#6 Svar postet d. 18-11-12 kl. 17:27. Emne: Vadefugl?
Det er Tinksmed begge to.

-Brushane har en helt anden form, bl.a. langt mindre hoved. Og spætningen på ryggen er meget mere udtalt og der er ikke tydelig øjenbrynstribe - se linket HER

-Den kunne også ligne en Stor Gulbenet Klire; men den har længere næb og ikke øjenbrynsstribe bag øjet, som dine fugle. Desuden er den større, men det er svært at se på ét billede. [Du må dog ikke bebrejde Sebastian, at han ikke tænkte på den art. Han har aldrig set den. Det er vi ikke så mange, der har....].

kh niels

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jan Pedersen
#7 Kommentar postet d. 18-11-12 kl. 17:47. Emne: Vadefugl?
Ja, jeg har ikke tænkt mig at bebrejde nogen her. Jeg bliver til stadighed imponeret over hvor meget i kan se ud fra billeder som disse. Der er ikke nogen "hatten af" smiley, så i stedet tager jeg solbriller på for en blændende indsats

/Jan

Besvar | Kommentér

Niels Aagaard
#8 Kommentar postet d. 19-11-12 kl. 01:03. Emne: Vadefugl?
Det var bestemt heller ikke i forventning om, at du vile begynde at bebrejde Sebastian eller andre, at jeg skrev sådan.

Det var ment som ren og skær mobning af den stakkels mand (som har set sådan cirka dobbelt så mange fuglearter i Danmark som jeg har; så det er eddermanemig sjældent, jeg har lejlighed til det....)

kh og selv-

niels

Besvar | Kommentér

Anton Herrig Liebermann
#9 Kommentar postet d. 19-11-12 kl. 07:38. Emne: Vadefugl?
Jeg sagde brushane. Pga. Farven, det virkede sådan gulig/brunlig på kroppen. Og benfarven passede perfekt på brushane. Det lignede også at den spættede overside og det uustribede bryst så meget godt ud. Det eneste jeg ikke kan få til at passe med brushane er øjenstriben

Men godt set

Anton

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator