Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Jørgen Grønbjerg
Tragtkantareller - langtidsopbevaring (Læst 1959 gange) Postet d. 18-11-12 kl. 13:39
Hej

Jeg er ikke trænet som svampejæger, men "faldt over" en bunke Tragtkantareller, jeg har hjembragt.

Nu spørger jeg så, i dette forum med kyndige brugere: Hvilken tilberedningsmetode er den bedste til Tragtkantareller, når man gerne vil fordele forbruget hen over nogle måneder?

Man kan jo sylte, tørre, stege/fryse, fryse dem - og sikkert mere - anbefalet metode søges.

Mvh Lars Jørgen

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 18-11-12 kl. 14:25. Emne: Tragtkantareller - langtidsopbevaring
Hej Lars Jørgen

Smid dem på en pande uden fedtstof, når de begynder at væde, hælder du saften fra og gemmer særskilt, sådan fortsætter du til de ikke væder mere. Dernæst kan du fryse dem ned uden at de bliver seje og iøvrigt fylder mindre, og væden kan du gemme til når I skal bruge svampene, eller til andet brug - velbekomme

vh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#2 Kommentar postet d. 18-11-12 kl. 20:04. Emne: Tragtkantareller - langtidsopbevaring
Hej Torbjørn

Tak for dit svar - det prøver jeg her om lidt.

Der er vel små 2 kg - du får et foto af kurven med svampene som bonus for svaret

Mvh Lars Jørgen

Tragtkantareller - langtidsopbevaring (Hej Torbjørn

Tak for dit svar - det prøver jeg her om lidt.

Der er vel små 2 kg - du får et fo)
Foto: LJG
Klik på billedet for original størrelse (800 x 631)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator