Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torben Bach
Tårnfalk ? (Læst 934 gange) Postet d. 18-11-12 kl. 17:08
Hej alle.

Jeg har idag den 18/11-12 gået en tur nede ved tarp eng sådan ca ved 15 tiden, da så jeg denne fugl på lang afstand, jeg turde ikke gå tætter på, da min erfaring er at fuglene her i området er meget sky, især rovfugle.

Den er tage med mit 500mm sigma håndholdt og iso 400.

Jeg mener at det er en tårnfalk, men kan også se at det godt kunne være en lille tårnfalk, høre den lille tårnfalk kun til i byer og ikke på engen?

Mvh.

Torben.

Tårnfalk ? (Hej alle.

Jeg har idag den 18/11-12 gået en tur nede ved tarp eng sådan ca ved 15 tiden, da så je)
Torben Bach har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Thomas Elbek

Svaraktivitet:

(716)
#1 Svar postet d. 18-11-12 kl. 17:17. Emne: Tårnfalk ?
Ja Tårnfalk er rigtig.

Lille Tårnfalk findes kun i sydeuropa, og er ekstrem sjælden på vores breddegrader.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(3679)
#2 Svar postet d. 18-11-12 kl. 17:26. Emne: Tårnfalk ?
Enig med Thomas.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Niels Aagaard

Svaraktivitet:

(1090)
#3 Svar postet d. 18-11-12 kl. 17:57. Emne: Tårnfalk ?
Teknisk set KUNNE din fugl da godt være en Lille Tårnfalk fra Sydeuropa. Man ville næppe kunne skelne på dette billede.

Men det er med 99,999% sikkerhed en dagligdags Tårnfalk, fordi: Lille Tårnfalk er kun en MEGET sjælden gæst i DK. Lille Tårnfalk optræder kun i sommerhalvåret, og som du nævner foretrækker LT at jage i byområder (dette sidste er dog det svageste argument, da fugle langt væk fra hjemlandet (~forvirrede i roen) tit opfører sig.....alternativt).

Men slå du dig til tåls med, at du fotoet en god dansk Tårnfalk.

kh niels

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torben Bach
#4 Kommentar postet d. 19-11-12 kl. 06:37. Emne: Tårnfalk ?
Tak til Thomas og Frank og Niels.

Ifølge min fugle bog (fugle i felten) siges der om lille tårnfalk at den har sorte neglespidser, så skal man zoome så meget ind at billedet pixilerer og så kan jeg ikke se noget, derfor spurgte jeg, for hvis der var en af jer der havde fornemmelsen af at det kunne eller ikke kune være en lilletårnfalk, som det så er tilfældet at det ikke er.

Var ikke klar over at lille tårnfalk var meget sjælden i danmark, så det var endnu en oplysning jeg vil gemme.

Til historien høre at det er over 2 år siden jeg sidst så en tårnfalk her i området,som i så kan forstå var jeg meget glad for at se den her igen.

Tak for jeres kommentar.

Mvh.

Torben.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator