Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Pernille Roungkvist
Hvilken fugl mistede livet ved i terrassedør? (Læst 1003 gange) Postet d. 18-11-12 kl. 23:15
I september fløj denne lille fugl ind i vinduet på min terrassedør og blev dræbt på stedet. Jeg tror det er en unge, men kan ikke artsbestemme den.

Hvilken fugl mistede livet ved i terrassedør? (I september fløj denne lille fugl ind i vinduet på min terrassedør og blev dræbt på stedet. Jeg tror)
Pernille Roungkvist har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (750 x 499)
Besvar | Kommentér

Pernille Roungkvist
#1 Kommentar postet d. 18-11-12 kl. 23:16. Emne: Hvilken fugl mistede livet ved i terrassedør?
Her er et billede af maven

Hvilken fugl mistede livet ved i terrassedør? (Her er et billede af maven)
Pernille Roungkvist har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (750 x 499)
Besvar | Kommentér

Carsten Fynbo Larsen

Svaraktivitet:

(923)
#2 Svar postet d. 18-11-12 kl. 23:21. Emne: Hvilken fugl mistede livet ved i terrassedør?

Det må være en lille tornsanger med rustbrune vingedækfjer, grå hætte og lys strube.

Mvh

Carsten

Besvar | Kommentér

Niels Aagaard

Svaraktivitet:

(1090)
#3 Svar postet d. 19-11-12 kl. 00:21. Emne: Hvilken fugl mistede livet ved i terrassedør?
Det er en Gærdesanger.

Tornsanger har gult undernæb, orangeagtige ben og især brede orange kanter på dækfjerene (ikke så noget smalt gulbrunligt fnadderværk som på kalorius her).

kh niels

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Carsten Fynbo Larsen
#4 Kommentar postet d. 19-11-12 kl. 00:33. Emne: Hvilken fugl mistede livet ved i terrassedør?

Da jeg så fotoet, var jeg sikker på tornsanger p.g.a. den rustbrune vingeoverside, og jeg overså benfarven, men Niels har ret m.h.t. de lyse, orange ben. Så det er gærdesanger.

--- Beklager.

Mvh

Carsten

Besvar | Kommentér

Niels Aagaard

Svaraktivitet:

(1090)
#5 Svar postet d. 19-11-12 kl. 00:57. Emne: Hvilken fugl mistede livet ved i terrassedør?
Prøv at sammenligne med de brede, røde kanter på dækfjerene hos fx - se linket HER

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator