Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Guldsmede og vandnymfer -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars S. Madsen
Et par vandnymfe-larver uden ID (Læst 5267 gange) Postet d. 31-03-07 kl. 20:39
Jeg er kommet til at fotografere nogle vandnymfelarver og jeg må indrømme at de er svære at nøgle.

Spyd-vandnymfe måske?

Et par vandnymfe-larver uden ID (Jeg er kommet til at fotografere nogle vandnymfelarver og jeg må indrømme at de er svære at nøgle. :)
Foto: Lars S. Madsen
Kommentér

Lars S. Madsen
#1 postet d. 31-03-07 kl. 20:40. Emne: Et par vandnymfe-larver uden ID
Og her er jeg på bar bund...

Et par vandnymfe-larver uden ID (Og her er jeg på bar bund...

)
Foto: Lars S. Madsen
Kommentér

Lars Iversen
#2 postet d. 31-03-07 kl. 20:58. Emne: Et par vandnymfe-larver uden ID
Den første er rigtigt nok spyd-vandnymfe.

Den sidste er det svært at sige noget mere præcist om andet et at den er i Coenagrion-gruppen. Ud fra et foto er det problematisk når gællebladene kun delvist er regenereret. Jeg vil dog alligevel mene at det er spyd-vandnymfe.

Lars

Kommentér

Mogens Holmen
#3 postet d. 31-03-07 kl. 20:59. Emne: Et par vandnymfe-larver uden ID
- Det vil også være mit bud på den øverste. Den, der er på vej ned på den bare bund, kunne måske godt være det samme, men jeg er en lille smule usikker pga de reducerede gælleblade. En Coenagrion er det i hvert fald.

mvh MH

Kommentér

Lars S. Madsen
#4 postet d. 31-03-07 kl. 21:06. Emne: Et par vandnymfe-larver uden ID
Mægtigt fint. Mange tak for hjælpen til jer begge to.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator