Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

mikkel ussing christensen
Musvit med orange/rødt nederst på bugen? (Læst 1266 gange) Postet d. 21-11-12 kl. 13:33
Jeg havde i søndags besøg af en musvit på mit foderbræt. Den var, som andre musvitter, flot gul og med den sædvanlige maske. Men nederst på bugen, over benene var den orange/rød. Er der tale om en anden art, eller kan sådanne variationer forekomme? Den var en lille smule større end de øvrige musvitter der var der samtidig.

Foderbrættet står ved Årslev på Fyn.

På forhånd tak for hjælp med opklaring.

Mvh.

Mikkel Ussing Christensen

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#1 Svar postet d. 21-11-12 kl. 14:04. Emne: Musvit med orange/rødt nederst på bugen?
Det med størrelsen er nok svært at afgøre.

Ingen tvivl nemlig om at du har set en Musvit. Ingen anden dansk fugl ser sådan ud, så det orange ved benene er nok noget misfarvning/afsmitning af en eller anden art.

Hvis du kan få taget et foto af den, ville det da være morsomt at se.

Mvh.

Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

mikkel ussing christensen
#2 Kommentar postet d. 22-11-12 kl. 09:54. Emne: Musvit med orange/rødt nederst på bugen?
Tak Peter.

Jeg vil forsøge at fange den med kameraet.

Mvh

Mikkel

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator