Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Grålig svamp me stort hul i hatten (Læst 724 gange) Postet d. 23-11-12 kl. 14:19
Billesborg Indelukke (Køge) i går. I skovbunden under bøg. Hat ca. 4-5 cm Ø.

Grålig svamp me stort hul i hatten (Billesborg Indelukke (Køge) i går. I skovbunden under bøg. Hat ca. 4-5 cm Ø.)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#1 Kommentar postet d. 23-11-12 kl. 14:20. Emne: Grålig svamp me stort hul i hatten
Undersiden - mosset har ingen relation til svampen, som er lagt der for fotografering.

Grålig svamp me stort hul i hatten (Undersiden - mosset har ingen relation til svampen, som er lagt der for fotografering.)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3531)
#2 Svar postet d. 23-11-12 kl. 14:54. Emne: Grålig svamp me stort hul i hatten
Hej Gerner, det kunne godt ligne Almindelig bægertragthat. Men på grund af den lyse farve på hat og stok er jeg ikke sikker

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#3 Svar postet d. 23-11-12 kl. 15:00. Emne: Grålig svamp me stort hul i hatten
Lille bægertragthat er alternativet. Sjælden og i græsland på kalk.

Denne ligner en almindelig bægertragthat og habitaten passer, så den stemmer jeg på.

Vh. Thomas

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#4 Kommentar postet d. 23-11-12 kl. 16:33. Emne: Grålig svamp me stort hul i hatten
Tak skal I have

Efter at have fået jeres bud, kiggede jeg på alm bægertragthat i min svampebog og kunne ikke få det til at passe med min svamp. Den farve, der er beskrevet i teksten og vist på billedet er helt forkert, men i galleriet her på sitet kan jeg godt se flere, der er lige så grå som min. Men det er jo ikke fordi, det gør det nemmere for en amatør som mig, når bøgerne ikke passer med virkeligheden

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator