Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Helle houlby
østershatte på gl. kastanje træ (Læst 2555 gange) Postet d. 25-11-12 kl. 14:15
hejsa jeg er ny herinde og nybegynder udi svampe. vi fældede et 8 m højt kastanjetræ i 2009, og nu er der kommet nogle svampe der ligner østershatte på stubben. jeg har taget lidt billeder og håber at de er en der kan fortælle mig om det er spiselige østershatte jeg nu har fået etableret i min have.

på forhånd tak. mvh Helle Houlby, Vestjylland

østershatte på gl. kastanje træ (hejsa jeg er ny herinde og nybegynder udi svampe. vi fældede et 8 m højt kastanjetræ i 2009, og nu e)
Helle houlby har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3196)
#1 Svar postet d. 25-11-12 kl. 14:18. Emne: østershatte på gl. kastanje træ
Det kunne det godt være. Alligevel var det rart også at se svampen oppefra.

Ole

Besvar | Kommentér

Helle houlby
#2 Kommentar postet d. 25-11-12 kl. 14:33. Emne: østershatte på gl. kastanje træ
hejsa Ole. jeg har flere billeder, jeg kunne dog ikke lige finde ud af at lægge dem ind, men her er endnu et. det skallige siges at det plaskregner mens billedet bliver taget.

østershatte på gl. kastanje træ (hejsa Ole. jeg har flere billeder, jeg kunne dog ikke lige finde ud af at lægge dem ind, men her er )
Helle houlby har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen

Svaraktivitet:

(614)
#3 Svar postet d. 25-11-12 kl. 14:35. Emne: østershatte på gl. kastanje træ
Det kan dårligt være andet end Almindelig Østershat, så vidt jeg kan se.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Helle houlby
#4 Kommentar postet d. 25-11-12 kl. 14:38. Emne: østershatte på gl. kastanje træ
1000 tak. de er meget tykke og de største er på størrelse med en alm. middagstallerken.

Besvar | Kommentér

Louise Widenborg
#5 Kommentar postet d. 25-11-12 kl. 14:44. Emne: østershatte på gl. kastanje træ
Hej Helle. Velkommen til F&N.

Jeg vil også kalde dine for alm. østershatte - Man skal dog være opmærksom på bla. gummihat/sildig epaulethat, som godt kan ligne, men har gullige lameller og en anderledes stok, ofte med mørke prikker på - - se linket HER

Mvh. Louise.

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3196)
#6 Svar postet d. 25-11-12 kl. 14:50. Emne: østershatte på gl. kastanje træ
Det er Østershat.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator