Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. februar 2021

Artikler

Artikeloversigt | Skriv ny artikel | Seneste artikler | Opdaterede artikler | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Artikler -> Nyt på hjemmesiden

Thomas Eske Holm
Tips og tricks til Naturbasens App (Læst 7818 gange) Postet d. 02-12-12 kl. 13:59
Tips og tricks til Naturbasens App (Naturbasens Mobile applikation (http://www.fugleognatur.dk/forum/show_message.asp?MessageID=776027&F)
Foto: Naturbasens App i funktion

Naturbasens Mobile applikation (- se linket HER) har med stor succes været i brug siden maj 2012 til indtastning af observationer i felten. Brugen af app’en har store fordele, bl.a. fordi den automatisk tilføjer det præcise fundsted til observationen (læs også her: - se linket HER).

Der er dog enkelte der har sagt at de ikke bruger app’en fordi de ikke kan få den til at vise det nøjagtige fundsted eller lokalitetsnavn. Det har i hvert tilfælde vist sig at dette kan løses ved optimal brug af app’en. Derfor kommer her et par tips og tricks omkring stedfæstelse:

• Hvad gør jeg hvis telefonens GPS ikke aktiveres ikke eller viser forkert position? Klik på knappen med det cirkelformede ikon i højre side over kortet (se billedet). Så tvinger du telefonens GPS i gang.
  • Jeg har set en art 200 meter væk fra min position. Fx en fugl i ved modsatte bred af en sø. Hvordan kan jeg indrapportere den korrekt, når telefonen viser min egen position? Du tager fat i det blå ikon med din finger og trækker det hen på den position hvor fuglen befinder sig. På figuren kan du se, at der kommer et kryds hvor ikonet lander når du slipper.
  • App’en vælger altid den nærmeste lokalitet. Men det er jo ikke altid den korrekte og hvad gør jeg så? Du skal bare vælge det stednavn der passer bedst ved enten at klikke på lokaliteten på kortet eller vælge den fra listen. Hvis du ikke kan se andre lokaliteter på kortet kan du zoome ud med to fingre på kortet og hvis du vil vælge et stednavn fra listen, klikker du på det stednavn der står under kortet (på vedhæftede billede klikker man således på Feldballe og så kommer der flere muligheder frem)

• Uffe Jensen
    #1 Kommentar postet d. 12-12-12 kl. 19:21. Emne: Tips og tricks til Naturbasens App
    Hej

Kommer naturbasen til Windows phone på et tidspunkt?

mvh

Uffe Jensen

Thomas Eske Holm
    #2 Kommentar postet d. 12-12-12 kl. 21:54. Emne: Tips og tricks til Naturbasens App
    Det er der desværre ingen planer om i øjeblikket.

Andreas Kelager
    #3 Kommentar postet d. 16-12-12 kl. 19:19. Emne: Tips og tricks til Naturbasens App
    Arbejdes der på en søgefunktion, fx specifik art, eller lokalitet? Jeg savner flere af hjemmesidens funktioner...

MEN, ellers rigtig god app...

Mvh

Andreas

Thomas Eske Holm
    #4 Kommentar postet d. 16-12-12 kl. 19:28. Emne: Tips og tricks til Naturbasens App
    Nej, der arbejdes ikke videre på app''en og der er pt ingen planer om det.

Hilsen Thomas

leif hemmingsen
    #5 Kommentar postet d. 07-01-13 kl. 18:21. Emne: Tips og tricks til Naturbasens App
    Hej. Det har måske ikke så meget med Naturbase app''en at gøre dette spørgsmål men jeg kom ind på "N.basen" pga en søgning jeg gjorde af app''s vedrørende af genkendelse af fugle lyde, her tænkte jeg der måske var en app der ved hjælp af en slag stemmegenkendelse også havde en til fuglelyde. Kende du/I en sådan app, altså: fuglen? kvidre, jeg optager = app''en fortælle hvad fugl det er.Hilsen Leif

leif hemmingsen
    #6 Kommentar postet d. 07-01-13 kl. 18:59. Emne: Tips og tricks til Naturbasens App
    OK, har set komentarene "Ny app genkender fuglestemmer" i en anden artikker her på siden.

Så der er noget på vej, glæder mig! Hilsen Leif

Torben Bach
    #7 Kommentar postet d. 29-01-13 kl. 06:22. Emne: Tips og tricks til Naturbasens App
    Hej Thomas.

Er der noget med at i har lavet en apps til smartfon, som kan registrerer en fuls stemme og derved bestemme arten derfra?

Og hvis hvor kan den hentes?

Mvh Torben Bach.

og Tak for en rigtig god og inspirerende hjemmeside.

Thomas Eske Holm
    #8 Kommentar postet d. 29-01-13 kl. 08:37. Emne: Tips og tricks til Naturbasens App
    Selv tak

Vi er desværre ikke igang med en mobil applikation til bestemmelse af fuglestemmer.

Hilsen Thomas

leif hemmingsen
    #9 Kommentar postet d. 29-01-13 kl. 10:55. Emne: Tips og tricks til Naturbasens App
    Der er noget mere om det inde på "Ny app genkender fuglestemmer"

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
    Du modtager en e-mail hvis artiklen kommenteres

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator