Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. august 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

kim madsen
Kan nogen sige mig hvad det er? (Læst 602 gange) Postet d. 11-12-12 kl. 09:55
Fundet på sydfyn i september!

Kan nogen sige mig hvad det er? (Fundet på sydfyn i september!)
kim madsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Tom Smidth

Svaraktivitet:

(305)
#1 Svar postet d. 11-12-12 kl. 11:09. Emne: Kan nogen sige mig hvad det er?
Kim, prøv at se mine kommentarer til din tåresvamp. Jeg kan se at du har flere fotos fra samme tur og aller viser tegn på frost.

Her kan du se fine frostkrystaller på bladhatten.

Et fint billede af en svamp, men uden lamellernes farve og udformning, smag, lugt, vært osv bliver det ikke nemt.

Sagt mellem os to kunne det være noget flammehat, men helt officielt vil jeg nøjes med "svamp sp."

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#2 Kommentar postet d. 11-12-12 kl. 11:27. Emne: Kan nogen sige mig hvad det er?
Hej Tom

Billedet er taget 13/7-2012 Kl. 10:23, Hvis vi regner med at datoen er stillet korrekt i Kims kamera ? Men det må Kim svare på.

Vel næppe frost der ?

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Jørn Winther Jørgensen
#3 Kommentar postet d. 11-12-12 kl. 11:34. Emne: Kan nogen sige mig hvad det er?
Rimfrost kan vel ikke helt udelukkes - se linket HER

Mvh

Jørn

Besvar | Kommentér

kim madsen
#4 Kommentar postet d. 11-12-12 kl. 13:03. Emne: Kan nogen sige mig hvad det er?
Hej igen. Jeg skrev forkert - billedet er taget i oktober. Og nej kameraet var ikke korrekt indstillet! Har desværre ikke andre ledetråde at give om den! Men tak for svarene!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator