Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anders Olsen
Live ustream fra mit fodrebrædt (Læst 2588 gange) Postet d. 28-12-12 kl. 09:45
Hej fuglevenner,

Jeg har en live ustream kanal, som er tilgængelig for alle på internettet der viser det sted hvor jeg fodrer havefugle hele vinteren.

Jeg regner med at holde kanalen åben i dagtimerne indtil slutningen af februar. Hvis der stadig er frost, bliver det lidt længere.

Det er optaget fra krydset imellem Virumgade og Virum Stationsvej. 2830 Virum. Det burde være præcist nok til at det kan bruges til fuglestatistik, hvis der kommer en interessant observation.

Sidste vinter havde jeg "munk" i haven( se videoklip fra sidste år), som ellers er sjælden i DK om vinteren, men jeg kan ikke garantere at de kommer tilbage.

Andre fugle som kan ses mest er: Gråspurv, Skovspurv, Blåmejse, Rødhals. Jeg har dog også set Solsort, en Stor Flagspætte(tror jeg).

Jeg fodrer med "Rå Macipan"(Netto) og vildtfugleblanding. Senere vil jeg støbe nogle fuglekugler med diverse nødder og frø i palmin.

Hvis ene eller anden får lyst til at lave statistik over fuglene i min have, kan man bare kikke forbi og hygge sig med en kop kaffe.

- se linket HER

Mvh.

Anders

Kommentér

Linda Kjær-Thomsen
#1 Kommentar postet d. 28-12-12 kl. 10:50. Emne: Live ustream fra mit fodrebrædt
2 gråspurve og 1 musvit...sjov idé!

Kommentér

Claes Theilgaard
#2 Kommentar postet d. 28-12-12 kl. 10:55. Emne: Live ustream fra mit fodrebrædt
Super god idé! Hvilket kamera bruger du til det?

Kommentér

Claes Theilgaard
#3 Kommentar postet d. 28-12-12 kl. 10:58. Emne: Live ustream fra mit fodrebrædt
Og du har haft en munk forbi! Godt skudt

Kommentér

Anders Olsen
#4 Kommentar postet d. 28-12-12 kl. 11:20. Emne: Live ustream fra mit fodrebrædt
Et lille, billigt legetøjs webcam med en fast 7x tele, som man kan skrue af. (Jeg har aldrig fået den til andre indstillinger end x7, selv om der står at den kan )

Jeg har stillet driveren, så den har automatisk lysstyrke og viser rimelige farver.

Pris ca. 250 kr. på postordre.

- se linket HER

Kommentér

Eva Hansen
#5 Kommentar postet d. 28-12-12 kl. 17:23. Emne: Live ustream fra mit fodrebrædt
"Rå Macipan"

Altså sådan rigtigt "Rå marcipan" som i konfekt og marcipanbrød?

Jamen helt ærligt da, hvor mange fugle er du ude på at aflive

Det kan de da ikke tåle.

Jeg havde en beostær der døde fordi der var en der gav den marcipan

Kommentér

Anders Olsen
#6 Kommentar postet d. 28-12-12 kl. 19:03. Emne: Live ustream fra mit fodrebrædt
Så må´der være mange zombie-birds i mit område, for det var det de fik sidste vinter. Fuglene er jo ikke på slankekur.

Det indeholder:

60% mandeler

sukker

vand

glykosesirup

12% protein

38% kulhydrat

28% fedt

Ingen kunstige sødemidler eller andre tilsætningsstoffer.

Jeg kan ikke se hvad der er farligt ved det.

Kommentér

Eva Hansen
#7 Kommentar postet d. 28-12-12 kl. 19:17. Emne: Live ustream fra mit fodrebrædt
Hvad der er farligt ved det er at marcipan er en klæg og kompakt, fedtet masse der tilstopper fuglens fordøjelsessystem fordi systemet ikke kan kværne og transportere det ud igen = fuglen dør simpelthen af forstoppelse.

Kommentér

Anders Olsen
#8 Kommentar postet d. 29-12-12 kl. 00:29. Emne: Live ustream fra mit fodrebrædt
Jeg har søgt på "fugl forstoppelse" og kan kun finde henvisninger til sygdomme, som giver forstoppelse, men ikke noget om føde med forkert konsistens.

Hvor har du den "viden" fra?

Kommentér

Eva Hansen
#9 Kommentar postet d. 29-12-12 kl. 01:45. Emne: Live ustream fra mit fodrebrædt
Den viden har jeg fra min dyrlæge da jeg stod med en fugl der døde af at æde marcipan

Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator