Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørgen Bjerring
Hvilken rovfugl? (Læst 856 gange) Postet d. 28-12-12 kl. 16:12
Det er absolut ikke et højkvalitetsbillede, jeg beder om fuglebestemmelse på, men både afstand og modlys var imod mig. Billedet er taget på Kalvebod Fælled i dag. Jeg gætter selv på ung Blå Kærhøg, hun. Er jeg på helt galt spor?

Hvilken rovfugl? (Det er absolut ikke et højkvalitetsbillede, jeg beder om fuglebestemmelse på, men både afstand og mo)
Foto: Hvilken rovfugl?
Klik på billedet for original størrelse (1000 x 667)
Besvar | Kommentér

Lars G Nielsen
#1 Kommentar postet d. 28-12-12 kl. 16:20. Emne: Hvilken rovfugl?
på ingen måde!

Den er lige i skabet på trods af at billedet ikke viser typisk kærhøge "fremtoning"/jizz. (lang hale og de hævede vinger).

Jeg kan også godt hælde til en ungfugl. Der anes lyse bræmmer på svingfjerene og kroppen ser noget smudsig ud - striberne flyder ud. Der er sikkert andre der kan være mere specifikke.

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#2 Svar postet d. 28-12-12 kl. 16:28. Emne: Hvilken rovfugl?
Ja, det ligner er ung Blå Kærhøg. Det går nok ikke at kønsbestemme den, for vi kan ikke se øjenfarven, som er det eneste som adskiller de to køn i den alder.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jørgen Bjerring
#3 Kommentar postet d. 28-12-12 kl. 16:32. Emne: Hvilken rovfugl?
Hej Lars og Peter,

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Jørgen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator