Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 6 - Gå til side 1 2 3 4 5 6

Næste side | >>

Navn Forum -> Astronomi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Tom Nygaard Kristensen
Big Bang (Læst 4207 gange) Postet d. 29-12-12 kl. 20:23
Hvad var der før "The Big Bang", og hvad satte det i gang ?

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#1 Kommentar postet d. 29-12-12 kl. 20:49. Emne: Big Bang
Tiden begyndte at gå, samtidig med Big Bang!

Så der var ikke noget, som hed før da.

Med mindre "noget" havde standset tiden, indtil Big Bang?

Hvad monne det være, som kunne starte tiden igen?

Det bedste ved denne kommentar er, at få lov til at gøre opmærksom på, at begrebet Big Bang med fordel kan staves med stort på en slags dansk. Så man ved, hvad der menes?

fræk hilsen fra HENRY

Besvar | Kommentér

Tom Nygaard Kristensen
#2 Kommentar postet d. 29-12-12 kl. 21:01. Emne: Big Bang
Samtidig står som adverbium, hvorfor der skal et t med i enden.

Vores evne til at udforske alt er utilstrækkelig - jeg tror, at der har været mange (milliarder el. måske uendelig mange) Big Bang''er, og jeg kan lige så lidt forestille mig, at tiden (bevægelse) er begyndt som at den vil ophøre.

Men OK, har der ingen bevægelse værert i verden var der måske ingen tid, men noget må have sat (sidste) big Bang i gang, men måske gælder årsagsprincippet ikke her ?

Lidt frækkere hilsen

Tom

Besvar | Kommentér

Tom Nygaard Kristensen
#3 Kommentar postet d. 29-12-12 kl. 21:07. Emne: Big Bang
... og Dansk Sprognævn staver sig selv med stort begyndelsesbogstav (som også artsnavne bør staves).

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#4 Kommentar postet d. 29-12-12 kl. 21:35. Emne: Big Bang
Hej Tom

Der fik du mig! Det T savnede jeg ikke. Røde øren!

Det glæder mig, derimod, at Dansk Sprognævn tager sig selv alvorligt nok til at stave sig med stort. Det kan det vel osse tillade sig, sålænge der kun er een af slagsen.

Imidlertid vil jeg stadig underskrive mig med stort N i Nielsen, på trods af at vi er flere, der hedder sålunde.

lille hilsen fra henry Nielsen

Besvar | Kommentér

Martin Jensen
#5 Kommentar postet d. 29-12-12 kl. 22:11. Emne: Big Bang
SAMTIDIG er et tidsbiord, der indtil for kort tid siden ikek skulle have tilføjet t. I dag er det frivilligt, om man vil sætte t-et på. Se her - se linket HER.

Besvar | Kommentér

Hans Petersen
#6 Kommentar postet d. 29-12-12 kl. 22:28. Emne: Big Bang

Jeg synes, det er en skam, hvis emnet ender i er diskution om stavemåder .

Jeg har ofte siddet ude i mørke, stjerneklare nætter, kigget "huller i luften", og filosoferet over, hvor vi kommer fra, og hvor vi går hen i den helt store sammenhæng.

Jeg er godt klar over at intet kan bevises, men synes,det kunne være interessant at høre hvilke tanker andre har gjort sig.

Besvar | Kommentér

Ole Andersen
#7 Kommentar postet d. 29-12-12 kl. 22:54. Emne: Big Bang
A Big Bang more or less

Oh, what a mess

and too much stress

O. Andersen (insektfotograf)

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#8 Kommentar postet d. 29-12-12 kl. 23:27. Emne: Big Bang
"Problemet" med Big Bang startede første gang, et menneske begyndte at tænke - og stille spørgsmål. Straks havde vi balladen (et problem).

- måske det samlede kontinuum af tanker er det største Bang, der er sket ..

Før den første tanke "fandtes Big Bang slet ikke" - sådan sat lidt på spidsen ... hø.hø. (for ingen vidste det)

med uudsigelig ydmyg hilsen Kjeld

- og ingen frækheder! ha.ha.

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#9 Kommentar postet d. 29-12-12 kl. 23:38. Emne: Big Bang
Big Bang er kun et problem for mennesker, hvis dogmatiske anskuelser kan trues af dets præmisser. For alle andre er det ikke andet end en udfordring

Besvar | Kommentér

Side 1 af 6 - Gå til side 1 2 3 4 5 6

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator