Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Louise Widenborg
Hvilke sjove små hårede svampe? (Læst 556 gange) Postet d. 31-12-12 kl. 16:46
Fra idag d. 31-12-2012. Salpetermosen Hillerød.

Fra mose område med pil, hyld, elm og få birketræer.

Jeg vi umiddelbart tro, at der er tale om elm, da det ligner mest, men jeg er ikke 100%

Op til ca. 4½ cm brede.

Hvide med bruneoversider og på de ældre også under.

Hårede.

Ingen særlig lugt.

Hvad kan det være?

- Louise.

Hvilke sjove små hårede svampe? (Fra idag d. 31-12-2012. Salpetermosen Hillerød.

Fra mose område med pil, hyld, elm og få birketræ)
Foto: Louise Widenborg
Klik på billedet for original størrelse (700 x 525)
Besvar | Kommentér

Louise Widenborg
#1 Kommentar postet d. 31-12-12 kl. 16:49. Emne: Hvilke sjove små hårede svampe?
2

Hvilke sjove små hårede svampe? (2)
Foto: Louise Widenborg
Klik på billedet for original størrelse (700 x 525)
Besvar | Kommentér

Annemette N.Jensen
#2 Kommentar postet d. 31-12-12 kl. 16:57. Emne: Hvilke sjove små hårede svampe?
Hej Louise

Dette er ikke et svar,men en tanke-

Tror du ikke,det kan være Håret Judasøre?

Jeg kender den ikke selv,men synes den kunne minde om..

Rigtig godt nytår Louise

Hilsen

Annemette

Besvar | Kommentér

Louise Widenborg
#3 Kommentar postet d. 31-12-12 kl. 17:05. Emne: Hvilke sjove små hårede svampe?
Hej Annemette.

Jeg kender den heller ikke. Beskrivelsen kunne passe meget godt, men det jo en sjælden svamp, så mon ikke disse er noget andet? Men spændende, hvis det kunne være den

Tak og også rigtig nytår til dig - Må næste år byde på massere af spændende svampoe og laver osv.

Mvh. Louise.

Besvar | Kommentér

Dan Ole Faaborg
#4 Kommentar postet d. 31-12-12 kl. 17:12. Emne: Hvilke sjove små hårede svampe?
Hej - jeg tror der kommer porer under disse helt friske småsager - måske håret læderporesvamp?

Ole

Besvar | Kommentér

Louise Widenborg
#5 Kommentar postet d. 31-12-12 kl. 17:14. Emne: Hvilke sjove små hårede svampe?
Hej Dan.

Tak for input. Der er endnu ingen pore at ane, heller ikke på de store, men jeg vil holde øje med dem

Måske har du ret. jeg syntes du bare disse var meget anderledes, end dem jeg tidligere har set. Disse meget kugeformede, med hul i, som jeg ikke har set håret l. før, men en gang skal jo måske være den første

Godt nytår.

Mvh. Louise.

Besvar | Kommentér

Louise Widenborg
#6 Kommentar postet d. 31-12-12 kl. 17:15. Emne: Hvilke sjove små hårede svampe?
Hov sorry mener Ole

Besvar | Kommentér

Louise Widenborg
#7 Kommentar postet d. 31-12-12 kl. 17:15. Emne: Hvilke sjove små hårede svampe?
Hov sorry mener Ole

Besvar | Kommentér

Yvonne Engmann
#8 Kommentar postet d. 31-12-12 kl. 17:33. Emne: Hvilke sjove små hårede svampe?
Hej Louise

Her er lidt om Håret judasøre

- se linket HER

og her

- se linket HER

Godt Nytår

Hilsen Yvonne

Besvar | Kommentér

Dan Ole Faaborg
#9 Kommentar postet d. 01-01-13 kl. 11:46. Emne: Hvilke sjove små hårede svampe?
- eller broget læderporesvamp.Det må tiden vise.

Se babyerne på billede nr 3 her

- se linket HER

Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator