Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ki Lindblom
Hulbeslag/hulstørrelse og spættesikring til (grå)spurve? (Læst 3260 gange) Postet d. 04-01-13 kl. 15:53
Hej

Jeg kan kun finde hulbeslag i ø28 mm og ø32 mm - men hulstørrelse til gråspurve skal vel være 35 mm ik? De vil ikke kunne benytte kasser med 32 mm hul vel?

Nogen der ved hvor jeg finder hulbeslag i ø32 mm? Vil gerne sikre spurvene mod spætterne.

Mvh

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#1 Kommentar postet d. 04-01-13 kl. 17:01. Emne: Hulbeslag/hulstørrelse og spættesikring til (grå)spurve?
Det hjælper altså ingenting medmindre hele redekassen fabrikeres af spættesikkert materiale.

Hvis spætten vil i redekassen hakker den bare igennem andre steder på kassen selv om det er lidt mere besværligt end at gøre indgangshullet større.

Besvar | Kommentér

Lars-Olof Arvids
#2 Kommentar postet d. 04-01-13 kl. 17:26. Emne: Hulbeslag/hulstørrelse og spættesikring til (grå)spurve?
- se linket HER kan du beställa sådana. De gör det helt klart svårare för spätten att ta sig in, även om det inte är omöjligt då heller.

Olle

Besvar | Kommentér

Ki Lindblom
#3 Kommentar postet d. 04-01-13 kl. 17:48. Emne: Hulbeslag/hulstørrelse og spættesikring til (grå)spurve?
Jo, men de har netop kun 28 mm og 32 mm. ;)

Besvar | Kommentér

Ejnar Bach Sørensen
#4 Kommentar postet d. 04-01-13 kl. 18:15. Emne: Hulbeslag/hulstørrelse og spættesikring til (grå)spurve?
Måske er det lidt overvurderet, at spætterne hakker sig ind i redekasserne. Gennem 25 år, har jeg ikke oplevet en eneste gang, at de utallige Flagspætter som kommer her, har hakket sig ind i de mange redekasser jeg har opsat.

Derimod, har jeg oplevet, at spætterne har udfoldet stor opfindsomhed, da det drejede sig om at hakke sig ind i en egernfoderautomat. Det var de rigtig gode til, og først da automaten var beklædt med aluminium næsten overalt, opgav spætterne.

Så måtte de nøjes med foderstedet til de øvrige fugle!

Besvar | Kommentér

Lars-Olof Arvids
#5 Kommentar postet d. 04-01-13 kl. 18:36. Emne: Hulbeslag/hulstørrelse og spættesikring til (grå)spurve?
Då är det bara att gratulera att du får ha dina redekasser i fred. Jag hade förr problem med att spättar hackade sig in, men sedan jag började använda hulbeslag från - se linket HER är de problemen borta.

Olle

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#6 Kommentar postet d. 05-01-13 kl. 17:18. Emne: Hulbeslag/hulstørrelse og spættesikring til (grå)spurve?
"Gennem 25 år, har jeg ikke oplevet en eneste gang, at de utallige Flagspætter som kommer her, har hakket sig ind i de mange redekasser jeg har opsat. "

Og jeg havde bare EN redekasse opsat, som den enlige flagspætte hakkede sig ind i

Besvar | Kommentér

Einar Flensted-Jensen
#7 Kommentar postet d. 05-01-13 kl. 17:44. Emne: Hulbeslag/hulstørrelse og spættesikring til (grå)spurve?
Hvert år er jeg nødt til at udbedre mange kasser i klitplantagerne fordi flagspætterne har ødelagt dem.

Jeg udbedre det normalt ved at sætte en plade med det rette hul ovenpå, men selv om det er meget hårdt materiale kan spætterne også ødelægge det.

Hulbeslag/hulstørrelse og spættesikring til (grå)spurve? (Hvert år er jeg nødt til at udbedre mange kasser i klitplantagerne fordi flagspætterne har ødelagt d)
Einar Flensted-Jensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Lars Pedersen
#8 Kommentar postet d. 06-01-13 kl. 21:05. Emne: Hulbeslag/hulstørrelse og spættesikring til (grå)spurve?
Hej Olle / #5

Kan du ikke skrive et mere direkte link til bestilling af beslag?

Når man ikke behersker svensk, er det ikke nemt at finde noget om redekasser eller hulbeslag.....

LP

Besvar | Kommentér

Lars-Olof Arvids

Svaraktivitet:

(2)
#9 Svar postet d. 06-01-13 kl. 22:06. Emne: Hulbeslag/hulstørrelse og spættesikring til (grå)spurve?
Tyvärr verkar det svårt att direktlänka på min dator. Du kan gå in på - se linket HER och klicka på "Webbutik" i menyn överst. Sedan går du till "Holkar/Fågelmatare" i raden till vänster, och vidare till "Holkar". (Holkar = Redekasser.)

Om det går bättre med norska, kan du gå in på - se linket HER och börja på "Hobby & hage" i menyn överst. Sedan går du till "Fuglekasser" och "Standard trekasser" om du vill hitta hulbeslag. Natur og Fritid har även cementholkar, som säkert inga spättar kan ta sig in i!

Mycket som finns i dessa butiker hittar du också i - se linket HER men eftersom sortimenten ändå varierar är det bra att känna till alla tre!

Olle

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator