Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Mads Paulsen
Hvilken måge? (Læst 909 gange) Postet d. 06-01-13 kl. 23:59
Efter at have kigget på billeder af sølvmåger, sildemåger og svartbag her på siden, må jeg have lidt assistance til ID af denne måge. Hvilken art og hvad er kendetegnene?

Billedet er taget d. 13. November 2012, på taget af operahuset i Olso. Jeg tænkte ikke videre over hvilken art det var da jeg tog billedet, jeg syntes blot det var sjovt at jeg kunne gå meget tæt på mågen uden at den flyttede sig (billedet er taget med min mobiltelefon)

På forhånd tak for hjælpen

Hvilken måge? (Efter at have kigget på billeder af sølvmåger, sildemåger og svartbag her på siden, må jeg have lidt)
Foto: Måge, November 2012
Besvar | Kommentér

Peter Enemark

Svaraktivitet:

(31)
#1 Svar postet d. 07-01-13 kl. 01:31. Emne: Hvilken måge?
Jeg har kvajet mig før, men lad mig forsøge igen. Umiddelbart virker fuglen ikke barsk nok til at være en svartbag, og farvefordelingen og fjermønstrene taler også imod.

Som sildemåge virker den for lys og måske for kompakt.

Min konklusion er derfor sølvmåge, og på grund af rygfjerenes farve vil jeg skyde den til at være i sin anden vinterdragt. Da fuglen er fotograferet i november, siger det altså sølvmåge 2k.

Men lad os høre, hvad de kloge siger.

Venligst

Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#2 Svar postet d. 07-01-13 kl. 08:44. Emne: Hvilken måge?
Sølvmåge som Peter skriver. Dog mener jeg det må være en 1k.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Kurt Prentow

Svaraktivitet:

(4)
#3 Svar postet d. 07-01-13 kl. 08:54. Emne: Hvilken måge?
Nu må jeg drille Peter lidt, for hvis det er en 1k = første kalenderår, så er den kun nogle få dage gammel

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(145)
#4 Svar postet d. 07-01-13 kl. 08:56. Emne: Hvilken måge?
Billedet er taget d. 13. November 2012. Det er en 2k nu hvis den lever, men var en 1k da billedet blev taget.

Vh. Thoma

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2520)
#5 Svar postet d. 07-01-13 kl. 09:41. Emne: Hvilken måge?
Måske nemmere bare at sige, at fuglen befinder sig i sin 1. vinterdragt - for i 2. vinterdragt ville den have fået gråt på ryggen.

(Men fuglen på fotoet er en 1k, som Thomas skriver er datoen novemebr -12)).

vh/Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Mads Paulsen
#6 Kommentar postet d. 07-01-13 kl. 12:24. Emne: Hvilken måge?
Tak for alle svarene! Jeg lukker den her.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator