Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Eva Olsen
Svamp på rødderne af en gammel poppel (Læst 1022 gange) Postet d. 12-01-13 kl. 00:00
denne fra i dag i Tyrstrup på rødderne af en gammel poppel - hvad er det?

Svamp på rødderne af en gammel poppel (denne fra i dag i Tyrstrup på rødderne af en gammel poppel - hvad er det?)
Eva Olsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1098 x 1464)
Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#1 Kommentar postet d. 12-01-13 kl. 14:20. Emne: Svamp på rødderne af en gammel poppel
den sidder helt fast til underlaget

Svamp på rødderne af en gammel poppel (den sidder helt fast til underlaget)
Klik på billedet for original størrelse (852 x 534)
Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#2 Kommentar postet d. 12-01-13 kl. 14:22. Emne: Svamp på rødderne af en gammel poppel
-

Svamp på rødderne af en gammel poppel (-)
Klik på billedet for original størrelse (824 x 788)
Besvar | Kommentér

Poul Evald Hansen

Svaraktivitet:

(613)
#3 Svar postet d. 13-01-13 kl. 09:30. Emne: Svamp på rødderne af en gammel poppel
Jeg tror på Stråle-Åresvamp, som kan være meget variabel. - se linket HER

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#4 Svar postet d. 13-01-13 kl. 09:43. Emne: Svamp på rødderne af en gammel poppel
Den har ingen året overflade PE, Linda du kan evt smide den ind på svampeatlas - du bliver formodentlig bedt om at sende tørret materiale til Jacob

mvh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#5 Kommentar postet d. 13-01-13 kl. 11:53. Emne: Svamp på rødderne af en gammel poppel
jeg har ofte mødt stråle åresvamp - det er ikke den. Denne er nærmest lakeret på og har hvide kanter.

Jeg vil lige lave lidt mere forarbejde, prøve at få lidt bedre billeder og hente materiale, når det er mulig. Derefter vil jeg lægge den på svampeatlas

Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#6 Kommentar postet d. 13-01-13 kl. 16:15. Emne: Svamp på rødderne af en gammel poppel
de viser sig nu at det ikke kun er i bunden af træet den orange svamp er. Den er også andre steder på træet, hvor der tidligere har siddet grene. Træet står i en gammel række af meter tykke træer - ask og sølvpoppel.

Svampen er kun 1 mm. tyk og svær at fjerne fra underlaget

Svamp på rødderne af en gammel poppel (de viser sig nu at det ikke kun er i bunden af træet den orange svamp er. Den er også andre steder p)
Klik på billedet for original størrelse (1142 x 976)
Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#7 Kommentar postet d. 13-01-13 kl. 16:16. Emne: Svamp på rødderne af en gammel poppel
-

Klik på billedet for original størrelse (1288 x 896)
Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#8 Kommentar postet d. 13-01-13 kl. 16:16. Emne: Svamp på rødderne af en gammel poppel
-

Klik på billedet for original størrelse (1000 x 928)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#9 Svar postet d. 13-01-13 kl. 16:21. Emne: Svamp på rødderne af en gammel poppel
Undskyld jeg kaldte dig Linda, Eva - jeg har intet godt bud på svampen, hvis du har plukket den så prøv dog lige at se om der er flere lag i et tværsit af svampen (flerårig) og om du kan få den til at lugte noget når den har ligget lidt indendøre gerne fugtigt, og ridser lidt i den:

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator