Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Dorte Jordand
En snebold og en anden svamp på udgået træ (Læst 2314 gange) Postet d. 12-01-13 kl. 18:47
På min cykeltur i dag - i Esbjerg - kørte jeg forbi et udgået træ med en snebold lignende svamp på, da jeg ville fotografere den, fik jeg øje på en anden svamp på samme træ også

En snebold og en anden svamp på udgået træ (På min cykeltur i dag - i Esbjerg - kørte jeg forbi et udgået træ med en snebold lignende svamp på, )
Dorte Jordand har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Dorte Jordand
#1 postet d. 12-01-13 kl. 18:48. Emne: En snebold og en anden svamp på udgået træ
og denne her

En snebold og en anden svamp på udgået træ (og denne her)
Foto: Dorte Jordand
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#2 Svar postet d. 12-01-13 kl. 18:50. Emne: En snebold og en anden svamp på udgået træ
Hej Jane, der er birkeporesvamp du har set. Almindelig på birk..

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Dorte Jordand
#3 Kommentar postet d. 12-01-13 kl. 18:51. Emne: En snebold og en anden svamp på udgået træ
begge to ?

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#4 Kommentar postet d. 12-01-13 kl. 19:02. Emne: En snebold og en anden svamp på udgået træ
Nr. 2 er sikker, nr 1 er ret atypisk men nok også den.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Dorte Jordand
#5 Kommentar postet d. 12-01-13 kl. 19:05. Emne: En snebold og en anden svamp på udgået træ
der sad to snebolde og en af de andre på træet - billedet her er den største af sneboldene

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#6 Svar postet d. 12-01-13 kl. 19:09. Emne: En snebold og en anden svamp på udgået træ
Hej Dorte, det er lidt mærkeligt, faktisk tror jeg nogen har været igang med en kniv ?

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Dorte Jordand
#7 Kommentar postet d. 12-01-13 kl. 19:14. Emne: En snebold og en anden svamp på udgået træ
hmm jeg synes nu ikke de så ud til at være menneske behandlede

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#8 Kommentar postet d. 12-01-13 kl. 19:31. Emne: En snebold og en anden svamp på udgået træ
Så lad os se om der kommer andre bud.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#9 Svar postet d. 12-01-13 kl. 19:41. Emne: En snebold og en anden svamp på udgået træ
Jeg har godt nok aldrig set Birkeporesvamp gebærde sig på denne måde, men man kunne jo tænke sig et ungt eks der var blevet "fanget" af frosten. I alle tilfælde er det ubestemmeligt nu, men det er jo underordnet da det udvoksede eks. utvivlsomt er Birkeporesvamp, som Thomas skriver

mvh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator