Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Dan Ingemann
Hvilket hvid svamp på stor væltet gran? (Læst 495 gange) Postet d. 13-01-13 kl. 15:28
svamp fundet 12.1.2013 på gran

Hvilket hvid svamp på stor væltet gran? (svamp fundet 12.1.2013 på gran)
Foto: Dan Ingemann
Besvar | Kommentér

Dan Ole Faaborg
#1 Kommentar postet d. 13-01-13 kl. 17:38. Emne: Hvilket hvid svamp på stor væltet gran?
Kunne ligne Skive-sejporesvamp. Hvor i landet? Er det gran? Måske fyr?

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#2 Kommentar postet d. 13-01-13 kl. 17:45. Emne: Hvilket hvid svamp på stor væltet gran?
Jeg syntes stammen ligner fyr, Skive-sejporesvamp er kendt fra området ved Melby Overdrev, de gange jeg har set den har det været på højtsiddende grene (fyr), tæt ved kysten.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#3 Kommentar postet d. 13-01-13 kl. 18:10. Emne: Hvilket hvid svamp på stor væltet gran?
Jeg kender Skive-sejporesvamp ret godt her fra Midtjylland (Hårup Sande), farven passer desværre ikke, hvortil kommer at den gror på fyr - jeg har desværre intet bud!

mvh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator