Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
1. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Elisabeth Siegel
Hvilken kridhvid svamp på syren? (Læst 786 gange) Postet d. 04-02-13 kl. 22:01
Idag d.4.2.2013 fandt jeg i min have i Malling denne kridhvide og tynde belægning på en syrengren. Jeg formoder, at der er tale om en slags svamp; kan den identificeres?

Grenstykket på fotoet er vel 3-4 cm langt.

Vh Elisabeth

Hvilken kridhvid svamp på syren? (Idag d.4.2.2013 fandt jeg i min have i Malling denne kridhvide og tynde belægning på en syrengren. J)
Foto: Elisabeth Siegel
Klik på billedet for original størrelse (740 x 999)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#1 Svar postet d. 04-02-13 kl. 22:04. Emne: Hvilken kridhvid svamp på syren?
Nej desværre, der er snesevis af hvide barksvampe. mikroskopi er som regel nødvendigt, udover nærbillede af hymenium, konsistens, samt om den er let eller svær at skille fra substratet. Der er endvidere det specielle ved barksvampe at selvom de ser friske ud, er de megeet ofte umodne om vinteren, det ser man dog først under mikroskopet.

mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#2 Kommentar postet d. 04-02-13 kl. 22:23. Emne: Hvilken kridhvid svamp på syren?
Helt OK, tusind tak for svaret.

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator