Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Elisabeth Siegel
Rød fnaddersvamp! (Læst 534 gange) Postet d. 05-02-13 kl. 01:17
D.4.2.2013 fandt jeg i min have i Malling dette mærkelige røde fnadder på den afskårne ende af et stykke birkebrænde. Træstykket stammer fra et birketræ, vi fik fældet for få år siden. Jeg aner ikke, om det røde er noget "svampe-noget" overhovedet, men gætter på det. "Klatten" på den afskårne flade er, så vidt jeg husker, ca. 2 cm i højden.

Det har gjort mig enormt nysgerrig. Er der mon nogen, der kan sige mig, hvad det kan være?

Vh Elisabeth

Rød fnaddersvamp! (D.4.2.2013 fandt jeg i min have i Malling dette mærkelige røde fnadder på den afskårne ende af et st)
Foto: Elisabeth Siegel
Klik på billedet for original størrelse (1246 x 1665)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#1 Kommentar postet d. 05-02-13 kl. 12:02. Emne: Rød fnaddersvamp!
Jeg vil hermed gerne afblæse denne tråd! Jeg har kvajet mig noget så grusomt. Det er med 99,9% sandsynlighed en lille rest gammel maling, spildt på brændestykket. Jeg lod mig forføre af det trådede, "organiske" udseende, men må erkende, at sådan en årgammel lille rest maling jo nok også udviser en eller anden form for struktur, når vi er nede i detaljer som her. - Superpinligt; jeg beklager meget. Glem det her hurtigst muligt, please!

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg

Svaraktivitet:

(47)
#2 Svar postet d. 05-02-13 kl. 12:12. Emne: Rød fnaddersvamp!
I al diskretion - her et svar der alene er sendt til minde om Per Taudals lignende tråd, som vakte en del postyr ift. vanskeligheder med at bestemme "svampen".

I al stilfærdighed.....sssschhhhhyyyyy......

Lars Jørgen

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#3 Kommentar postet d. 05-02-13 kl. 12:31. Emne: Rød fnaddersvamp!
Tak . Sommetider luner det en smule at blive mindet om, at man ikke er den eneste på planeten, som ka'' kvaje sig.

Det var også rigtig smukt af dig at udstyre mig med en mulighed for at "udflage" denneher hurtigst muligt. Jeg siger et stort tak for udvist finfølelse .

Bedste hilsener, Elisabeth

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#4 Kommentar postet d. 05-02-13 kl. 17:34. Emne: Rød fnaddersvamp!
Nu denne tråd ER stedt til hvile blot en kort bemærkning til et link til bemeldte tråd nævnt ovenfor: - se linket HER

/LJ

PS: Tak for dine blide ord, Elisabeth........ ssssschhhhh.....

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#5 Kommentar postet d. 13-03-19 kl. 08:56. Emne: Rød fnaddersvamp!
Og da jeg i det Herrens år 2019 ser, at jeg også i Elisabeths tråd spiller en lille Trentepohliarolle, sendes de bedste hilsener.

smil til hinanden, smilet gør dig glad .....

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#6 Kommentar postet d. 13-03-19 kl. 11:46. Emne: Rød fnaddersvamp!

Ja, du er gået over i historien, Per!

Mange hilsener i 2019, Elisabeth

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator