Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. august 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
En "hvepsebolignende" svamp fra Øksedal -så´n en har jeg aldrig set før.... (Læst 523 gange) Postet d. 05-02-13 kl. 17:29
Kan der sættes navn til denne -på afstand lignende -enligt hængende "Judasøreagtig-hvepsebolignende" svamp....

Per

En "hvepsebolignende" svamp fra Øksedal -så´n en har jeg aldrig set før.... (Kan der sættes navn til denne -på afstand lignende -enligt hængende "Judasøreagtig-hvepsebolignende")
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1093 x 1207)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#1 Kommentar postet d. 05-02-13 kl. 17:30. Emne: En "hvepsebolignende" svamp fra Øksedal -så´n en har jeg aldrig set før....
1

En "hvepsebolignende" svamp fra Øksedal -så´n en har jeg aldrig set før.... (1)
Klik på billedet for original størrelse (1110 x 759)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#2 Kommentar postet d. 05-02-13 kl. 17:31. Emne: En "hvepsebolignende" svamp fra Øksedal -så´n en har jeg aldrig set før....
2 -med lameller !!

En "hvepsebolignende" svamp fra Øksedal -så´n en har jeg aldrig set før.... (2 -med lameller !!
:-))
Klik på billedet for original størrelse (1150 x 994)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#3 Svar postet d. 05-02-13 kl. 17:37. Emne: En "hvepsebolignende" svamp fra Øksedal -så´n en har jeg aldrig set før....
Hvis det er på nåletræ så tror jeg at det er et gammelt eks. af Mild Epaulethat, men sikker jeg ikke!

se også Gerners tråd Per

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#4 Kommentar postet d. 05-02-13 kl. 17:49. Emne: En "hvepsebolignende" svamp fra Øksedal -så´n en har jeg aldrig set før....
Den er på LØV, Torbjørn.... men jeg er lidt i tvivl om, det MÅSKE er en eg....

-men jeg kører forbi hver dag, så det bliver opklaret hvad

-det her træ ved mosen...

En "hvepsebolignende" svamp fra Øksedal -så´n en har jeg aldrig set før.... (Den er på LØV, Torbjørn.... men jeg er lidt i tvivl om, det MÅSKE er en eg....
-men jeg kører forbi)
Klik på billedet for original størrelse (821 x 544)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#5 Svar postet d. 05-02-13 kl. 18:12. Emne: En "hvepsebolignende" svamp fra Øksedal -så´n en har jeg aldrig set før....
Ok Per, det bliver det kun spændende af,

Måske en Filthat (slægten Hohenbuehelia), men den er klart for gammel, vi må afsløre det næste år, jeg skal nok stå parat med mikroskopet til den tid Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#6 Kommentar postet d. 05-02-13 kl. 19:04. Emne: En "hvepsebolignende" svamp fra Øksedal -så´n en har jeg aldrig set før....
Tak for det, Torbjørn -

Den i billede 1 virker ganske "frisk" i forhold til den første...

(der var kun de to)

-jeg kunne jo plukke denne og evt. sende pr express... , hvis den KAN bruges til noget ???

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#7 Svar postet d. 05-02-13 kl. 22:05. Emne: En "hvepsebolignende" svamp fra Øksedal -så´n en har jeg aldrig set før....
Jeg tror det er bedst at vente til næste år, så vi ser svampene i frisk tilstand. vi kan selvfølgelig værfe heldige nu, men Filthatte er svære at have med at gøre

vh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#8 Kommentar postet d. 05-02-13 kl. 22:18. Emne: En "hvepsebolignende" svamp fra Øksedal -så´n en har jeg aldrig set før....
OK, Torbjørn -

håber så, der er mere held ved disse end ved mine Morkler, som IKKE viste sig igen -

Og så kan jeg jo sidde og vrisse , at det synes som om, at "de svære tilfælde" forfølger mig....

-hvornår dukker de op, Torbjørn ?

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#9 Svar postet d. 05-02-13 kl. 22:26. Emne: En "hvepsebolignende" svamp fra Øksedal -så´n en har jeg aldrig set før....
Det vil nok være klogt at se efter den fra begyndelsen af efteråret (september måske til november), at dømme efter dens friskhed. Hvis den ikke dukker op må jeg jo se om det tørrede eks. fører nogen steder hen

Hvad med forventningens glæde i stedet for vrissen misantropi

venligst, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator