Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Elisabeth Siegel
Hvilke små hårede svampe? (Læst 404 gange) Postet d. 12-02-13 kl. 21:44
På vor sommerhusgrund i Virksund stødte jeg d.9.2.2013 på disse svampe, der i rigelig mængde groede på en stabel brænde (fyrretræ). Svampene var ganske små, fra nogle få mm til max. ca. 15 mm brede, og tydeligt "behårede" på oversiden. - Jeg sender 3 billeder, det første er et (ikke særlig godt, undskyld) oversigtsbillede.

(fortsættes)

Hvilke små hårede svampe? (På vor sommerhusgrund i Virksund stødte jeg d.9.2.2013 på disse svampe, der i rigelig mængde groede )
Foto: Elisabeth Siegel
Klik på billedet for original størrelse (2041 x 1987)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#1 Kommentar postet d. 12-02-13 kl. 21:46. Emne: Hvilke små hårede svampe?
Her er så et billede af oversiden af et par af dem, noget tættere på.

(fortsættes)

Hvilke små hårede svampe? (Her er så et billede af oversiden af et par af dem, noget tættere på.

(fortsættes))
Klik på billedet for original størrelse (1569 x 1480)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#2 Kommentar postet d. 12-02-13 kl. 21:52. Emne: Hvilke små hårede svampe?
Jeg brækkede derpå et par af dem løs og fotograferede deres underside. Jeg synes ikke, jeg har kunnet finde noget match i Galleriet for noget, der ser sådan her ud på undersiden, men måske har jeg bare været uopmærksom. (Svampene her på billedet var vel 10-15 mm på den brede led.)

Kan nogen hjælpe med ID?

Vh Elisabeth

Hvilke små hårede svampe? (Jeg brækkede derpå et par af dem løs og fotograferede deres underside. Jeg synes ikke, jeg har kunne)
Klik på billedet for original størrelse (1272 x 1775)
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#3 Svar postet d. 13-02-13 kl. 00:14. Emne: Hvilke små hårede svampe?
Hej Elisabeth, det er Almindelig violporesvamp, porere kan godt blive lidt flosset med alderen, som kan anes lidt på dine fine billeder

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#4 Kommentar postet d. 13-02-13 kl. 00:27. Emne: Hvilke små hårede svampe?
Hej Jette,

Hvor herligt at få den bestemt - tusind tak skal du ha''!

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator