Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Svend Ove Jensen
Sølvmåge (Læst 681 gange) Postet d. 25-02-13 kl. 15:09
Her i Sønderborg havn,har vi nogle sølvmåger med gule ben,så det er ikke noget sjældent syn.

Men de fleste (som jeg har obset)har alm orange el. gulig øje. I dag fandt jeg så denne der har mere rødt øje!

Er det også ret normalt? For hybrid med Middelhavs,kan det jo nok ikke være

Sølvmåge (Her i Sønderborg havn,har vi nogle sølvmåger med gule ben,så det er ikke noget sjældent syn.
Men de)
Foto: Sv.O.
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2520)
#1 Svar postet d. 25-02-13 kl. 15:16. Emne: Sølvmåge
Hej Svend Ove,

jeg tør ikke afgøre det, uden at have set hele fuglen. Især vingespidsen er væsentlig for bestemmelsen. Her er adult Middelhavssølvmåge: - se linket HER

Det var måske ulejligheden værd at opsøge fuglen igen og forsøge at få et flugtbillede eller et billede af agterstavnen.

vh/Peter

Besvar | Kommentér

Svend Ove Jensen
#2 Kommentar postet d. 25-02-13 kl. 15:23. Emne: Sølvmåge
Tak for svaret, Peter.

Ja, og det er irriterende,at jeg ikke fik fotograferet mere,for jeg konsentrerede mig først om at få øje og ben samtidig,og derefter fløj den(hele fuglen kunne ikke være der )

Har dog også et billede hvor en af vingepletterne kan anes,og den passer til sølvmåge.

Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2520)
#3 Svar postet d. 25-02-13 kl. 15:26. Emne: Sølvmåge
Umiddelbart vil jeg også give dig ret i Sølvmåge her, Svend Ove, især benene er for blege til Middelhavs. - de skal gerne springe i øjnene som ''heftigt'' gule.

vh/Peter

Besvar | Kommentér

Svend Ove Jensen
#4 Kommentar postet d. 25-02-13 kl. 15:32. Emne: Sølvmåge
Tak for svarene,der var jo et øjeblik med en hel stribe

Har lige lavet det andet billede,men det hjælper nok ikke.

Sølvmåge (Tak for svarene,der var jo et øjeblik med en hel stribe;-)
Har lige lavet det andet billede,men det)
Foto: Sv.O.
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Anni & Peter Nielsen

Svaraktivitet:

(2520)
#5 Svar postet d. 25-02-13 kl. 15:37. Emne: Sølvmåge
Jeg vil nødig kalde fuglen en Middelhavs. ud fra billedet her. Men benfarven har jeg nu set på en anden pc, og der er noget med lyset, de ligger i skygge, men ser ud til at være fint gule.

Vingespidsen vil dog afgøre sagen med sikkerhed - du må ned på havnen og fryse i nogle timer...

vh/Peter

Besvar | Kommentér

Svend Ove Jensen
#6 Kommentar postet d. 25-02-13 kl. 15:41. Emne: Sølvmåge
Ja,det bliver jeg da vist nødt til!

Men nu er her endnu mere mørkt i vejret,så det må vente til i morgen.

Besvar | Kommentér

Gerald Boisen

Svaraktivitet:

(266)
#7 Svar postet d. 25-02-13 kl. 16:46. Emne: Sølvmåge
Hej Svend Ove

Vil mene at benene bør være mere markant gul-orange hvis det skal være en michahellis i sommerdragt.

Jeg ser benene som lys-gullige med et strejf af pink

Besvar | Kommentér

Carsten Fynbo Larsen

Svaraktivitet:

(923)
#8 Svar postet d. 25-02-13 kl. 17:52. Emne: Sølvmåge

Når man ser en gulbenet sølvmåge, er der da altid grund til at se lidt nærmere på fuglen, for de gulbenede sølvmåger er ikke almindelige i Danmark, og så kan det jo være en middelhavssølvmåge.

Jeg vurderer denne fugl til at være en gulbenet sølvmåge (L. argentatus) fordi en middelhavssølvmåge ville have mere dybtgule ben, og så synes jeg, at man på foto nr. 2 kan se en stor hvid plet på fuglens venstre vinges sorte fjer.

Mvh

Carsten

Besvar | Kommentér

Svend Ove Jensen
#9 Kommentar postet d. 25-02-13 kl. 18:41. Emne: Sølvmåge
Hej Gerald og Carsten.

Tak for jeres indput. Det er også min opfattelse at det "bare"er en gulbenet sølvmåge,for vi har en del af dem her i havneområdet. Jeg har bare ikke tidligere set en med så røde øjne,så synes det kunne være interessant at lave tråden.

Man kan godt forstå at der kommer mange spørgsmål om måger

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator